ریابکوف: آمریکا مسئول پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است

© Sputnik / Valeriy Melnikovریابکوف: آمریکا مسئول پایان پیمان منع موشکی است
ریابکوف: آمریکا مسئول پایان پیمان منع موشکی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را مسئول پایان پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد با روسیه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه آمریکا مسئول از بین رفتن پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد دانست و اعلام کرد که روسیه تمام تلاش خود را برای حفظ این پیمان انجام داده است.

روسیه خروج از پیمان INF را به ابتكار آمریكا اعلام كرد - اسپوتنیک ایران
روسیه فسخ پیمان موشک های هسته ای میان برد را اعلام کرد 

ریابکوف افزود: تبعات منفی و درازمدت این مسئله مطمئنا تمام ساختار امنیت و ثبات راهبردی بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهد. مقصر اصلی و کامل نقض پیمان طرف آمریکایی است. آمریکا کسی است که پیمان را خاک کرد. آنها روند خروج از پیمان را آغاز کرده و تکمیل کردند.

وی گفت: روسیه تا آخرین لحظه برای حفظ این پیمان تلاش کرده است. بر همین اساس همانطور که برخی از مقامات خارجی و برخی از رسانه ها اعلام کرده اند به نظر می رسد کشور ما نیز از این پیمان خارج شده است و مسئولیت آن بر عهده روسیه نیز میباشد، اما این کاملا نادرست است و روسیه تمامی تلاش خود را برای نجات این پیمان انجام داه است.

ریابکوف ادادمه داد که مسکو بارها تلاش کرده برای حفظ پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد با آمریکا مذاکره کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت، که روسیه از آمریکا می خواهد که از طرح استقرار موشک های با برد کوتاه و متوسط خودداری کند.

ریابکوف گفت: آمریکا را به مسئولیت پذیری فرا می خوانیم، و از او می خواهیم که به مانند روسیه، از استقرار سامانه های موشکی میانبرد و کوتاه برد ساخت آمریکا، که پنتاگون از آن صحبت کرده است، خودداری کند.

پیش از این در تاریخ 2 اوت، آمریکا خروج از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه را اعلام کرد.

اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در سال 1987 پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای را امضا كردند و طرفین متعهد شدند كه تمام موشكهای بالستیک زمینی و كروز را با برد متوسط و كوچك از بین ببرند. در اکتبر سال 2018 ، ترامپ از خروج واشنگتن به دلیل "عدم رعایت" مسکو به تعهدات خبر داد، اما طرف آمریکایی شواهدی ارائه نکرد. در سال 2019، روسیه نیز در واکنش به اقدامات ایالات متحده، مشارکت خود در پیمان منع موشک های میان برد هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала