گزارش و تحلیل

بانوی ایرانی رکورد دار شنا با دستان بسته + تصاویر

© Photo / Instagram/Akram Konaridilبانوی ایرانی رکورد دار شنا با دستان بسته
بانوی ایرانی رکورد دار شنا با دستان بسته  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حیرت من از قهرمانان غواصی بود که چطور شجاعانه زیر باران گلوله و بمب در آب های مرزی برای دفاع از خاک کشور ایران شنا می کردند.

اسپوتنیک — اکرم کناری‌ دیل، بانویی است که رکورد شنا با دستان بسته از پشت را به مدت 175 دقیقه به یاد غواصان شهید، در استخر فجر امیدیه به نام خود در کشور ایران ثبت کرده است. او بانویی 34 ساله است که متاهل می باشد و دارای دو فرزند است. او لیسانس خود را در رشته حسابداری گرفته است اما از حدود ده سالگی ورزش شنا را آغاز کرده و از همان ابتدا مربیان متوجه استعداد او در رشته شنا شدند. بنابراین او به سرعت پیشرفت کرد و توانست در مسابقات متعدد استانی و کشوری شرکت کند. او در مسابقات وزارت نفت مقام اول را کسب کرد و به عنوان قهرمان قهرمانان معرفی شد. در سن 18 سالگی توانست مدرک نجات غریقی، مربی گری شنا، مربی گری آب درمانی، واترپلو و همه زیرمجموعه های ورزش های آبی را که به آن دسترسی داشت، کسب کند. کم کم توانست مدرک مدرسی نجات غریقی را کسب کند و پس از آن بعنوان مدرس شنا مشغول تدریس شد و نخستین بانوی نجات غریق و مربی شهر امیدیه شد.

گزارشگر اسپوتنیک این بار به سراغ این بانوی موفق ایرانی رفته است تا از او بیشتر بداند.

اسپوتنیک: چطور شد که به فکر ثبت رکورد شنا با دستان بسته افتادید؟

من همیشه احساس می کردم که باید بیشتر از توانایی های شخص خود استفاده کنم بنابراین به فکر ثبت رکورد افتادم و توانستم رکورد ملی ۱۷۵ دقیقه شنا با دست های بسته با مسافت 5065 متر را ثبت کنم. این رکورد در شرایطی بود که دست های من از پشت بسته بود و این حرکت شرایط را برای شناگر سخت می کند چرا که قادر به استفاده از دست های خود نیست. همچنین شرایط سخت نفس گیری را هم در پی دارد. من این رکورد را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۷۵ شهید غواص انجام دادم. یکی از اهداف من از ثبت این رکورد این بود که همه مادران که با ایثار خود مهربانانه از همه آرزوهای خود دست می کشند تا خانواده و فرزندان خود را به آرزوهای خود برسانند، نگاهی به خود بیاندازند و به دنبال استعدادها و علائق خود روند و خود را فراموش نکنند. چرا که همه مادران قهرمانند و توانایی های بسیار زیادی دارند که از آن چشم پوشی می کنند. ثبت این رکورد برای من  شروع راه جدیدی در زندگیم است که سال ها برای رسیدن به آن تلاش کردم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Akram konaridil (@akram_konaridil)

اسپوتنیک: در زندگی حرفه ای خود چه چیزی برای شما مهم است؟

من در زندگی برای رسیدن به اهدافم واقعا سختی کشیدم. حدود 20 سال پیش که من رشته شنا را شروع کردم این رشته پذیرفته شده در جامعه برای بانوان نبود.  

برای من بسیار مهم است که بانوان سرزمین ایران به خودشان و ورزش اهمیت دهند تا زندگی سالم تری داشته باشند.

 

اسپوتنیک: آیا شما به تدریس شنا هم مشغول هستید؟

من شنا را در شهرستان محل سکونت خود به افراد زیادی آموزش دادم و در حال حاضر شاگردانم همکاران من هستند. در دوران مربی گری، شاگردان بسیار خوبی داشتم که در مسابقات سراسرس مرتب مقام می آوردند و موفق بودند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Akram konaridil (@akram_konaridil)

اسپوتنیک: چه چیزی در مورد شهیدان، شناگر بانو را حیرت زده کرده است؟

باید بگویم که وقتی من در حال انجام این رکورد بودم بسیاری از افرادی که این رویداد را تماشا می کردند، حیرت زده بودند که چطور ممکن است که کسی بتواند با این شرایط سخت در حدود 3 ساعت شنا کند اما من وقتی سرم داخل آب بود و در حال شنا کردن بودم، به این فکر می کردم که من در کمال آرامش و امنیت در حال شنا کردن هستم و افراد هم در حال تشویق کردن من رو به جلو هستند اما حیرت من از این بود که چطور در آن شرایط وحشتناک جنگی، قهرمانان غواصی بودند که شجاعانه زیر باران گلوله و بمب در آب های مرزی برای دفاع از خاک این کشور شنا می کردند. همه شهدایی که در آن شرایط شجاعانه جنگیدند از نظر من قهرمان هستند که شاید درک آن شرایط هم برای ما سخت و دشوار باشد.

ثبت رکورد در گینس

خانم کناری دل اظهار داشت که تلاش می‌کند 6 ماه دیگر این رکورد را با همین زمان و عنوان در کتاب گینس ثبت کند. وی افزود:

«بسیار مشتاق هستم که به ثبت رکورد در گینس اقدام کنم چرا که به توانایی های خود واقف هستم و می دانم که توانایی انجام کارهای بسیاری را دارم و در این مورد نیز ایده های بسیاری دارم اما در این زمینه مشکلاتی نیز وجود دارد».

اسپوتنیک: چه مشکلاتی بر سر راه دارید؟

من برای رسیدن به اهدافم بسیار تلاش کردم. شاید وقتی کسی در مورد چنین رکوردهایی بشنود، نداند که چه تلاش هایی در پس این رکوردها پنهان است. این تلاش ها و سختی ها وقتی اسم یک زن درمیان باشد که مادر دو کودک است، چند برابر شود. به طور مثال وقتی از یک تمرین طاقت فرسای 6 ساعته شنا به خانه برمی گردم باید این انرژی را داشته باشم که به کودکانم رسیدگی کنم و کارهای آنان را انجام دهم. من باید برنامه غذایی خود را تنظیم کنم و وقتی برای خسته شدن و استراحت ندارم. من با علم به همه این مسائل در این راه قدم گذاشتم و به این جمله معتقدم که وقتی بانویی به موفقیتی دست پیدا کرده است، چندین برابر یک مرد موفق تلاش کرده و زحمت کشیده است با این حال من با جان و دل خود این کارها را انجام دادم. به نظر من اگر کسی تمام توان خود را برای هدف خود بگذارد، حتما موفق خواهد شد.

دختر تبریزی رکورد گینس را شکست + ویدئو - اسپوتنیک ایران
دختر تبریزی رکورد گینس را شکست + ویدئو

من برای ثبت این رکورد و رکوردهایی که در ذهن خود دارم محدودیت هایی دارم که بخشی از آن مربوط به هزینه هاست. چون واقعا هزینه های ثبت رکورد در گینس بسیار بالاست و از عهده من خارج است. بخش دیگر مشکلات مربوط به شرایطی است که در کشور ایران برای بانوان وجود دارد و کار را سخت می کند که من امیدوارم این شرایط برای من مهیا شود و  بتوانم رکورد خود را در گینس ثبت کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала