گاف ناتو درباره مکان ذخیره سلاح هسته ای آمریکا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر وحشتناک ترین کابوس ناتو
وحشتناک ترین کابوس ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو به طور تصادفی مکان هایی را که سلاح های هسته ای آمریکا در آن ذخیره می شود را لو داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، گزارش کمیسیون مجلس ناتو به طور تصادفی مکان های ذخیره سازی سلاح های هسته ای آمریکا را در مقاله ای معرفی نمود.

مشکل پشت مشکل در تجهیزات ناتو - اسپوتنیک ایران
مشکل پشت مشکل در تجهیزات ناتو

در ماه آوریل، گزارش یک عضو کانادایی از کمیته دفاع و امنیت مجمع پارلمانی ناتو به نام "عصر جدید مانع از انقراض هسته ای، مدرن سازی و کنترل اسلحه و نیروهای هسته ای ناتو" منتشر شده است، اما بعد این مقاله حذف شد. این سند می گوید که حدود 150 تسلیحات هسته ای آمریکایی در اروپا وجود دارد.

این گزارش توسط روزنامه بلژیکی De Morgen نیز منتشر شد.

این نشریه خاطر نشان می سازد که "بمب ها در شش پایگاه آمریکایی و اروپایی ذخیره می شوند: کلاین بروگل در بلژیک، بوچه در آلمان، آویانو و گدی توره در ایتالیا، ولکل در هلند و پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه".

گفتنی است، پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه اوسان در کره جنوبی گفت: "ما کاملا مدرن هستیم و در برخی موارد سلاح های هسته ای کاملا جدید دریافت می کنیم، ما هرگز نمی خواهیم از آنها استفاده کنیم، اما ما بهترین ها را در جهان داریم، ما بیشترین آنها را در جهان داریم."

ترامپ برای آشنایی سربازان آمریکایی با برنامه های سرمایه گذاری برای توسعه سلاح ها گفت: "ما میلیاردها دلار در توسعه سیستم دفاع موشکی خودمان سرمایه گذاری می کنیم."

وی افزود: "فقط در سال آینده ما خواهان خرید 12 ناو جدید هستیم، از جمله ناوهواپیمابر، سه ناو اتمی، سه ناوشکن با موشك های هدایت شده، یخ شکن ها و ناوچه ها می باشیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала