مشکل پشت مشکل در تجهیزات ناتو

© AFP 2023 / Justin Tallisمشکل پشت مشکل در تجهیزات ناتو
مشکل پشت مشکل در تجهیزات ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خرابی در گرانترین و مدرنترین و به روز ترین تجهیزات ناتو ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، چند روز پیش پیدا شدن نشتی در ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت، بزرگترین و قدرتمندترین ناو جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس باعث بازگشت این ناو به بندر پورت موث شد. طی 19 ماه گذشته این دومین بار است که این ناو از سرویس خارج می شود.

در اینجا به بررسی تعدادی دیگر از تجهیزات مدرن ناتو می پردازیم که دچار مشکل شدند.

مشکل جنگنده های نسل پنجمی اف-35: برنامه توسعه جنگنده اف-35 که 55 میلیارد دلار هزینه برداشت به عنوان یکی از گرانترین پروژه های مشکل دار تاریخ هوانوردی ثبت شد. در سال 2018 پنتاگون گزارشی را منتشر کرد و اشاره کرد که حدود یک هزار نقص مختلف در طراحی اف-35 اصلاح نشده است. که 111 نقص مربوط به مشکلات درجه یک می باشد که می تواند به مرگ خلبان یا آسیب جدی به وی منجر شوند.

مشکل در نفربر زرهی آلمانی: در نفربر زرهی "پوما" که جدیدترین تجهیزات ساخته شده توسط آلمان است چندین مشکل جدی مشخص شد. بعد از بررسی 5 نفربر زرهی مشکلات دید در شب و سیستم های کنترل آتش و دید بد برای راننده شناسایی شد. همچنین کارشناسان مهمترین عیب این نفربر را وزن بیش از 43 تن آن می نامند.

مشکل در ناوشکن کلاس زاموالت: این کلاسی از کشتی‌های جنگی آمریکاییست که قرار بود پنتاگون 32 فروند از آنها را تحویل بگیرد و برای آن 40 میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته بود ولی قیمت ها به طور نجومی افزایش یافت و سفارش به 24 فروند کاهش یافت و سپس دوباره به 7 فروند کاهش یافت و در نهایت به 3 فروند که هر کدام قیمت 4.4 میلیارد دلار داشتند رسید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала