گزارش و تحلیل

جوانان ایرانی در اجلاس شورای جهانی نفت+ فیلم

© Sputnikجوانان ایرانی در اجلاس شورای جهانی نفت
جوانان ایرانی در اجلاس شورای جهانی نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان جوان حوزه نفت از سرتاسر جهان که عضو شورای نفت جهانی هستند، به سن پترزبورگ آمده اند تا برنامه ها و چشم اندازهای توسعه صنعت نفت و گاز جهانی را بحث و بررسی کرده و تجارب دستاوردهای جدید را در این رشته با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

شورای جهانی نفت متشکل از هفتاد کشور است و یکی از اهداف آنها برگزاری سمینارها، ورکشاب ها و کنفرانس هاست. تا بدین طریق اعضاء تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. هر سه سال یکباردر کشورهای عضو کنگره ی اصلی برگزار می شود. علاوه بر این هر دوسال یکبار کنفرانس جوانان برگزار می شود که امسال روسیه میزبان آن است. از تمامی کشورهای عضو جوانانی که در این زمینه فعالیت می کنند به این کنفرانس می آیند. کمیته ملی جوانان ایران نیز از سال 2011 تشکیل شده است.

علی راه نشین نماینده کمیته جوانان صنعت نفت ایران در شورای جهانی نفت (WPC YP) در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک چنین گفت:

شورای جهانی نفت متشکل از تقریبا 70 کشور است که عضو شورای جهانی نفت هستند. کنگره اصلی این شورا هر سه سال یکبار در یکی از کشورهای عضور برگزار می شود و علاو ه بر این هر دو سال نیز کنفرانس جوانان را در یکی از کشورها برگزار می کند که امسال شهر سن پیترزبورگ روسیه میزبان این کنفرانس می باشد. از هر کشور نیز یک کمیته در شورای جهانی نفت فعالیت می کنند و شورای جهانی نفت برای کشورهای عضو ساختاری را فراهم کرده که کمیته جوانان داشته باشند.

در ایران نیز کمیته جوانانی را از سال 2011 تاسیس کردیم که در راستای سیاست های ایران در حوزه صنعت نفت و در راستای کمیته جهانی شورای نفت فعالیت می کند.
تقریبا 70 کشور عضو شورای جهانی نفت کمیته ملی دارند که به شورای جهانی نفت معرفی می شوند. اعضای این کمیته ملی متشکل از بخش های وزارتی، دولتی، خصوصی، دانشگاهی و کمیته جوانان هستند.

آقای راه نشین در خصوص برگزاری کنفرانس و اجلاس ها و جذب جوانان به این برنامه ها توضیح داد:

این ایونت و ایونت هایی که شما در جریان آن هستید، همه در پی تلاش کمیه های ملی کشورها هست که با معرفی سخران حضور پیدا کرده و تلاش می کنند که در راستای هدف اصلی شورای جهانی نفت یک ارزش افزده ای برای صنعت نفت دنیا داشته باشند.
علی راهنشین تحلیل گر بخش خرید خارجی شرکت Borzouyeh Petrochemical Complex - اسپوتنیک ایران
حضور هیات ایرانی در ششمین اجلاس رهبران آینده شورای جهانی نفت در سن پترزبورگ
از سال 2017 تلاش های خود را انجام دادیم که بتوانیم در سایکل جدید 2107 تا 2020 متناسب با اهداف کمیته ملی و وزارت نفت ایران به بهترین شکل در شورای جهانی نفت حضور پیدا کنیم.
از بین اعضایی که در کمیته جوانان ایران حضور دارند و فعالیت های مختلفی را انجام می دهند، افرادی را با تایید کمیته ملی در قسمت های مختلف برای شرکت در شورای جهانی نفت در بخش جوانان معرفی کردیم. 

علی راه نشین، عضو کمیته ملی جوانان ایران در زمینه چگونگی حضور جوانان ایرانی در این کنفرانس به خبرنگار اسپوتنیک گفت:
در این اجلاس در نهایت پنج مقاله از ایران پذیرفته شد که سه نفر از افرادی که مقاله آنها پذیرفته شد در این اجلاس حضور پیدا کردند.
پنج نفر نیز از اعضای فعال کمیته ملی ایران به کمیته ملی روسیه معرفی شدند و از آنها برای شرکت کنفرانس جوانان دعوت بعمل آمد.
در این کمیته 70 کشور عضو هستند که در حدود 43 کشور در این اجلاس حضور پیدا کردند و به خاطر فعال بودن کمیته جوانان ایران نسبت به سایر کشورها و حضور جوانان و دانشجویان بسیار به عرصه جهانی معرفی شدند.
برای نخستین بار داورهایی از ایران در بخش مقالات حضور دارند. همچنین سه سخنران نیز در بخش های اصلی داشتیم که متاسفانه به دلایلی نتوانستند حضور پیدا کنند که بازهم در سابقه کنفرانس جوانان شورای جهانی نفت که از سال 2004 آغاز شده، بی سابقه بوده است.
علاوه بر این ما به نمایندگی از کمیته ملی ایران در جلسات مختلف شورای نفت شرکت کردیم و در جلسه جوانان شورای جهانی نفت حضوری فعال داشتیم.
اعضای تیم روز پنجشنبه از شرکت های گازپروم و ایستگاه تقویت فشار گاز پورتاپایا بازدید خواهند داشت و در اوپک گیم حضور پیدا می کنند.
به طور کل ما در کمیته ملی ایران در شورای جهانی نفت همیشه تلاش داشتیم که در فعالیت های شورای جهانی نفت فعال باشیم.
به طور کلی حضور ما در کنفرانس شورای جوانان جهانی نفت نسبت به دوره گذشته که در برزیل برگزار شد، بسیار موفق تر بوده و امیدواریم در کنفرانس های آتی نیز پربار تر از کنفرانس روسیه باشد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала