تبادل نظر روسای جمهور ایران و تاجیکستان پیرامون همکاری‌های دوجانبه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تبادل نظر روسای جمهور ایران و تاجیکستان پیرامون همکاری‌های دوجانبه
تبادل نظر روسای جمهور ایران و تاجیکستان پیرامون همکاری‌های دوجانبه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور ایران و تاجیکستان پیرامون جنبه های مختلف همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران جنبه های مختلف روابط دو جانبه را در شهر دوشنبه مورد بحث و بررسی قرار دادند.
رحمان در استقبال از روحانی در تاجیکستان، این جمهوری را خانه دوم وی نامید، رئیس جمهور تاجیکستان، با شروع نشست دو جانبه اظهار داشت: جناب آقای روحانی، مهمان گرامی؛ حضور شما را در جمهوری تاجیکستان، خانه دومتان خوش آمدید می گویم و بار دیگر برای شرکت فعالانه در اجلاس امروز سیکا تشکر می کنم. شرکت شما به معنای حمایت است و باور کامل دارم که مناسبات ما در چارچوب این سازمان گسترش خواهد یافت.

سفر روحانی به عراق - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران وارد تاجیکستان شد

روحانی نیز از اینکه به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان مهمان دولت و ملت این کشور بوده است اظهار خرسندی و رضایت کرد و گفت: در تاجیکستان احساس ما احساس در وطن بودن است. آداب و رسوم ملت تاجیکستان و ایران بسیار به هم نزدیک است.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس همکاری و اعتماد سازی آسیا، گفت: شما اجلاس مهمی را میزبانی کردید و اینگونه اجلاس ها برای حرکت به سمت ثبات و وحدت میان کشورهای دوست است.
روحانی افزود: بر این باورم که این سفر مایه تعمیق روابط دو کشور مسلمان، دوست و دارای علایق بسیار زیاد ایران و تاجیکستان خواهد شد. امیدوارم روز به روز روابط بین دو دولت و دو ملت بیشتر شود و ما شاهد همکاری های بسیار ارزشمند به نفع دو ملت و به نفع منطقه خواهیم بود.
به گزارش سرویس مطبوعاتی رحمان، در این دیدار مسائل مختلف همکاری های دو جانبه بین تاجیکستان و ایران مورد بحث قرار گرفت.
رحمان ابراز اطمینان کرد که برگزاری پنجمین اجلاس همکاری و اعتماد سازی آسیا، با مشارکت فعال سران کشورهای عضو یک چارچوب مطلوب برای افزایش همکاری در منطقه برای پرداختن به چالش های جهانی ایجاد خواهد نمود.
دو طرف توسعه همکاری در زمینه اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری و گسترش روابط در زمینه های بهداشت، آموزش، علم و فناوری، فرهنگ، و زیرساخت و ارتباطات را مورد توجه قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала