رئیس جمهور ایران وارد تاجیکستان شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoسفر روحانی به عراق
سفر روحانی به عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا، وارد دوشنبه، پایتخت تاجیکستان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در پنجمین اجلاس تعامل و اعتماد سازی آسیا وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد.

پوتین برای شرکت در اجلاس CICA وارد تاجیکستان شد - اسپوتنیک ایران
پوتین برای شرکت در اجلاس CICA وارد تاجیکستان شد

بر اساس برنامه اعلام شده، پس از ساعتی روحانی با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در محل کاخ ریاست جمهوری موسوم به «کاخ ملت» دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتظار می‌رود که در این دیدار مهم ترین مسائل مربوط به توسعه و گسترش روابط میان تاجیکستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

قرار است در کنار حضور و سخنرانی در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) که فردا 15 ژوئن آغاز به کار خواهد کرد، رئیس جمهور ایران همچنین با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و برخی مقامات عالی کشورهای شرکت کننده دیدار کند.

سازمان سیکا 22 عضو دارد و در برگیرنده 12 عضو ناظر مشتمل بر سازمان‌های بین المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه عرب و تعدادی از کشورها از جمله مالزی، اندونزی، ویتنام، ژاپن، اوکراین و آمریکا می‌باشد.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از اعضای سازمان سیکا هستند.

روحانی پس از شرکت در اجلاس و دیدارهای دوجانبه، عصر فردا دوشنبه را به مقصد «تهران» ترک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала