ترامپ باید دستیاران خود را متوقف کند

© REUTERS / Jorge Silvaترامپ باید دستیاران خود را متوقف کند
ترامپ باید دستیاران خود را متوقف کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور ویرجینیا از ترامپ خواست تا جان بولتون عقاید شخصی خود را وارد سیاست امریکا ننماید.

به گزارش اسپوتنیک، ریچارد بلیت، سناتور ویرجینیا از رییس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ خواسته است تا از جان بولتون، مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات عالی رتبه که سیاست خارجی شخصی خود را دنبال می کنند، بخواهد تا دیگر این کار را نکنند. 

آیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟

بلک گفت: "من فکر می کنم رئیس جمهور باید نسبت به مقامات بلندپایه کشور، قاطعانه تر باشد. به عنوان مثال بولتون باید عقاید شخصی خود را وارد سیاست خارجی ننماید".

وی گفت که یک سیاست خارجی در داخل دولت وجود دارد که «در عمل نسبتا مستقل از رئیس جمهور عمل می نماید، گاهی اوقات با رئیس جمهور مخالف است».

این سناتور در پایان گفت: "من فکر می کنم این طرز تفکر در جان بولتون بسیار دیده می شود، به عنوان مثال هنگامیکه ترامپ خروج سربازان امریکایی از سوریه را اعلام کرد، بولتون دستور العملی این اتفاق را صادر نمود".

پیش از این در خبرها آمده بود که یک منبع آگاه افشا کرد که آمریکا طی نامه‌ای به ایران، از آمادگی ترامپ برای دور کردن جان بولتون از منصب مشاور امنیت ملی، صحبت کرده است؛ که به دشمنی با جمهوری اسلامی شهره است. اما ایران به امریکا اعتماد ندارد و مسئولان در تهران بر این عقیده اند که ترامپ به دنبال استفاده از برگه برنده مذاکره در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала