آیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟

© AP Photo / Evan Vucciآیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟
آیا ترامپ می خواهد بولتون را اخراج کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گفته می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با یک سرمایه‌دار یهودی که از حامیان مالی بزرگ حزب جمهوریخواه به شمار می‌رود درباره جان بولتون مشورت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ در جلسه ائتلاف جمهوریخواهان و یهودی‌ها با «شلدون ادلسون»، سرمایه‌دار یهودی، درباره مشاور امنیت ملی خود مشورت کرده است.
در گزارشی که نیویورک تایمز روز گذشته (سه شنبه) در این خصوص منتشر کرد آمده است ترامپ از ادلسون پرسید درباره عملکرد بولتون چه فکر می‌کند و میلیاردر یهودی در پاسخ گفت اگر ترامپ احساس خوشحالی کند، پس او هم خوشحال است.
ترامپ معمولا از کارکنان و مشاورانش سریع عصبانی می‌شود و زمانی که اخراج کسی را در سر می‌پروراند با نزدیکان خود مشورت می‌کند. نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت شاید به این ترتیب ترامپ در حال محک زدن واکنش حامی بولتون بوده و احتیاط را رعایت می‌کرده که حامی بزرگ جمهوریخواهان آزرده نشود.
ادلسون کسی است که جان بولتون را زمانی که ترامپ به دنبال جایگزین کردن مک مستر، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، بود به او پیشنهاد داد. بنا به نوشته نیویورک تایمز، تغییر رفتار ترامپ در قبال بولتون مشابه تغییر جهت‌هایی است که او در برابر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشین دولت خود داشت. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ترامپ پیش از شروع کمپین انتخاباتی خود در اوایل سال آتی میلادی بولتون را از کار برکنار خواهد کرد.
اخیرا ترامپ با مشاور امنیت ملی خود که مواضع جنگ طلب دارد بر سر مسائلی چون ایران دچار اختلاف نظر شده است. در حالی که خروج از جنگ‌ از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بوده، جان بولتون به دنبال پروژه براندازی نظام حاکم ایران است. شاید بتوان گفت بولتون در راهبرد فعلی دولت آمریکا در قبال ایران مأمور القای فضای هراس و ترسیم فضای جنگ است و ترامپ، در نقش پلیس خوب، حامی مذاکره و به دنبال پیشنهاد دادن راه‌هایی برای اجتناب از این مسائل است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала