امید برای درمان بیماری پارکینسون

CC0 / / امید برای درمان بیماری پارکینسون
امید برای درمان بیماری پارکینسون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روس ماده‌ای برای درمان بیماری پارکینسون یافتند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان موسسه شیمی آلی نووسیبیرسک موفق به یافتن ماده‌ای شده‌اند که نورون‌های آسیب دیده در بیماری پارکینسون را بازسازی می کند.

اگر آپاندیس خود را عمل کرده اید، به بیماری پارکینسون مبتلا نمی شوید - اسپوتنیک ایران
اگر آپاندیس خود را عمل کرده اید، به بیماری پارکینسون مبتلا نمی شوید

به گفته کنستانتین ولچو، پژوهشگر ارشد موسسه شیمی آلی نووسیبیرسک، این ماده سنتز شده فعالیت های حرکتی در حیواناتی که بصورت مصنوعی و با استفاده از نروکسین به این بیماری مبتلا شده‌اند را بازیابی می کند اما قادر به بازسازی بافت عصبی آسیب دیده نیست.
بعدها، دانشمندان مواد مشتق شده‌ای را از این دارو به دست آوردند که بعضی از آنها از کارایی بالاتری برخوردار بودند. یکی از آنها زنده ماندن نورون‌ها را بدون تأثیر بر رشد بافت های دیگر، که مشکل انکولوژی را از بین می برد، پشتیبانی می کند.
ولچو در این خصوص اظهار داشت: "ما موفقیت کامل را به دست آوردیم زیرا که نورونهایی که توسط سم تحت تأثیر قرار می گیرند تقریبا به طور کامل بهبود می یابند. این به این معنی است که امیدواری نه تنها برای علائم، بلکه همچنین درمان واقعی بیماری پارکینسون با احیاء نورونها وجود دارد."
تا کنون، نتایج آزمایش‌ها بر روی موش‌ها مورد تایید قرار گرفته است. برای ادامه آزمایشات بر روی میمون‌ها محققان با مشکلات اخلاقی و مالی مواجه شدند. با این حال، آنها مطمئن نیستند که این ماده می تواند بر روی پستانداران عمل کند.
ولچو معتقد است که راه خروج از این وضعیت می‌تواند آزمایش بر روی سلول های افراد مبتلا به این بیماری، و همچنین ایجاد یک منبع علمی از ترکیباتی که در برابر این بیماری بصورت موثر آزمایش شده‌اند، هست.
بیماری پارکینسون، برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکتر جیمز پارکینسون در سال ۱۸۱۷ میلادی توصیف شد و بنابراین نام این بیماری به او تعلق یافت. ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل این چهار علامت اصلی این بیماری را تشکیل می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала