اگر آپاندیس خود را عمل کرده اید، به بیماری پارکینسون مبتلا نمی شوید

© Fotolia / Petar Neychevاگر آپاندیس خود را عمل کرده اید، به بیماری پارکینسون مبتلا نمی شوید
اگر آپاندیس خود را عمل کرده اید، به بیماری پارکینسون مبتلا نمی شوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عمل آپاندیس، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در "ساینس ترانسلیشنال مدیسین" پروتئین آلفا سینوکلین در اپاندیس، احتمال ابتلا به پارکینسون را افزایش می دهد. 

Ходунки для пожилых - اسپوتنیک ایران
تاثیر شگفت انگیز ماری جوانا بر بیمار پارکینسون (ویدیو)

در نتیجه در افرادی که عمل جراحی حذف آپاندیس داشته اند، احتمال بیماری پارکینسون کمتر است. در واقع برداشتن اپاندیس، خطر ابتلا به بیماری عصبی شدید را تا 19٪ کاهش می یابد.
دانشمندان داده های مربوط به سوابق پزشکی حدود 1.7 میلیون نفر از شهروندان سوئد طی 50 سال گذشته را تجزیه و تحلیل کردند. عمل برداشتن آپاندیس در 1.7 درصد از هر 1000 نفر وجود دارد. در عین حال این عمل جراحی باعث می شود که بیمار به میزان 3/19٪ کمتر به بیماری پارکینسون دچار شود.
محققان نشان می دهند که این الگو به وجود پروتئین آلفا سینوئولین در اپاندیس ارتباط دارد که نقش اصلی در توسعه اختلالات عصبی را به عهده دارد. این احتمال وجود ندارد که این پروتئین بتواند به دستگاه گوارش انسان نفوذ کند و از آنجا به سلول های مغزی برسد. در نتیجه حذف اپاندیس و پروتئین موجود در آن موجب کاهش خطر ابتلا به پارکینسون می شود.
 بیماری پارکینسون، باعث ایجاد اختلالات حرکتی در بدن انسان می شود. از اختلالات رایج دوران سالخوردگی است که اغلب در سنین بین 50 تا 65 سالگی رخ می دهد اما در افراد جوان نیز مشاهده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала