آمریکا مظنون در حمله به سفارت کره شمالی

© AP Photo / Vincent Yuآمریکا مظنون در حمله به سفارت کره شمالی
آمریکا مظنون در حمله به سفارت کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده مظنون به سازماندهی حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از El Confidencial، ایالات متحده می توانست در تاریخ 22 فوریه حمله به سفارت کره شمالی در مادرید را ترتیب دهد.

حمله افراد ناشناس به سفارت کره شمالی  + عکس - اسپوتنیک ایران
حمله افراد ناشناس به سفارت کره شمالی

تحقیقات موازی در مورد این حمله بطور موازی توسط پلیس و مرکز اطلاعات ملی اسپانیا در حال انجام است. بر اساس یکی از روایت‌های موجود، این حمله می‌توانسته توسط سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده با همکاری سرویس های امنیتی سایر کشورها سازماندهی شده باشد. این منبع بدون ارائه جزئیات از شباهت نحوه عمل مهاجمان به سرویس های اطلاعاتی آمریکا در عملیات‌های مشابه گفت.
به گفته کارکنان سفارت، مهاجمان به کره ای صحبت می‌کردند. آنها ممکن است شهروندان کره جنوبی که یک متحد استراتژیک ایالات متحده است، باشند. این حادثه پنج روز پس از جلسه بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در ویتنام، که نتایج مورد انتظار را نداشت، اتفاق افتاد.
به گفته محققان اسپانیایی، حدود 10 نفر در حمله به سفارت کره شمالی شرکت داشتند و چندین کامپیوتر را همراه خود برده‌اند. به کارکنان کنسولی دستبند زده و دهان آنها را بسته بودند، اما یکی از دیپلمات ها موفق به فرار و پریدن از طبقه دوم شد.
افسران اسپانیایی فیلم دوربین های موجود در سفارتخانه و اطراف آنرا بررسی نموده‌اند. منابع این روزنامه می‌گویند که در روز حمله نیمی از چراغ های خیابان کار نمی‌کردند و مهاجمین در صحنه جرم در دو خودرو مخفی شده بودند که این خودروها را کمی دورتر از محل جرم رها کردند.
لازم به ذکر است که سفارت کره شمالی در سپتامبر 2013 در مادرید افتتاح شد. چهار سال بعد، سفیر کره شمالی در پاسخ به آزمایشات هسته‌ایی کشورش از اسپانیا اخراج شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала