مجروح شدن خبرنگار کانال تلویزیونی RT در مرز ونزوئلا و کلمبیا + عکس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمجروح شدن خبرنگار کانال تلویزیونی RT در مرز ونزوئلا و کلمبیا + عکس
مجروح شدن خبرنگار کانال تلویزیونی  RT در مرز ونزوئلا و کلمبیا + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک خبرنگار کانال تلویزیونی RT در جریان فیلمبرداری از درگیری‌ها در مرز ونزوئلا و کلمبیا مجروح شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار پروژه Redfish کانال تلویزیونی RT که از درگیری در مرز ونزوئلا و کلمبیا فیلمبرداری می‌کرد، در حین این اعتراضات مجروح شد.
پلت فرم رسانه های Redfish بخشی از ساختار Ruptly (آژانس ویدیویی کانال RT) است. تیم Redfish به انجام تحقیقات خود و ساخت مستندات کوتاه در مورد مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد.
کاراکاس 23ام فوریه روابط دیپلماتیک و سیاسی خود را با بوگوتا قطع کرد. مقامات کلمبیا وعده داده اند که در اسرع وقت دیپلمات های خود را از ونزوئلا فرا خوانند.

تنش در روابط بین دو کشور به دلیل ارسال کمک های بشردوستانه آمریکا از طریق کلمبیا به ونزوئلا است. اپوزیسیون اصرار دارد که اجازه ورود کمک های بشردوستانه به کشور داده شود، اما رئیس جمهور نیکولاس مادورو حاضر از پذیرش این کمک‌ها نیست. کاراکاس نیروهای نظامی خود را در مرز برای جلوگیری از عبور کامیون‌ها مستقر نموده است. معترضان خط محاصره پلیس را برای رسیدن به کمک‌ها شکستند، و پس از آن بود که مأموران اجرای قانون از گاز اشک آور استفاده نمودند.

روز 21 ژانویه اعتراضات عمومی علیه مادورو آغاز شد و روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала