اتحادیه عرب: اروپا از توقف دخالت ایران در کشورهای عربی حمایت می کند

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiاتحادیه عرب: اروپا از توقف دخالت ایران در کشورهای عربی حمایت می کند
اتحادیه عرب: اروپا از توقف دخالت ایران در کشورهای عربی حمایت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اروپایی به خوبی می دانند که ایران باید به اقدامات مداخله گرانه خود در عرصه کشور های دیگر خاتمه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اجمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی در روز یکشنبه در مصاحبه با کانال تلوزیونی العربیه العام کرد که اروپا از دخالت ایران در کشورهای عربی حمایت می کند. 
بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به سود کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به سود کشورهای عربی
وی در شرم الشیخ در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس مشترک اتحادیه کشورهای عربی و اتحادیه اروپا گفت: «در طی سال های اخیر، مقامات ایران اظهار داشتنند که از طریق چهار کشور عربی تصمیم های کشورهای عربی را مدیریت می کنند. در حال حاضر ایران تلاش می کند هژمونی و نفوذ خود را در میان دریای مدیترانه از طریق خلیج فارس، عراق، سوریه و لبنان گسترش دهد. او همچنان به پیشبرد موقعیت خود ادامه می دهد، اما ایران باید تغییری در سیاست خود ایجاد نماید". 
وی گفت: «اروپایی ها در این شرایط با ایران مخالف هستند. بله، اروپایی ها در خصوص برجام با ایران همکاری می کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها با این رفتار ایران در منطقه برخورد نکنند و به خوبی می دانند که لازم است مداخله این کشور را در کشورهای عربی متوقف کنند". 
گفتنی است، پیش از این در خبرها امده بود که معاون وزیر خارجه سوریه هرگونه پیش شرط برای بازگشت این کشور به اتحادیه عرب را رد کرد.
فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: کسانی‌که تلاش می‌کنند سوریه را نادیده بگیرند و یا شروطی برای بازگشت آن به اتحادیه عرب تحمیل کنند، هرگز موفق نخواهند شد.
الفیصل افزود: آنچه که برای سوریه اهمیت دارد موقعیت آن در منطقه و مشارکتش در تمامی مسائل سرنوشت‌ساز امت عربی است. سوریه نمی‌تواند هرگز تسلیم این باج‌خواهی‌ها شود و درخصوص مسائل داخلی و مسائل عادلانه‌اش کوتاه بیاید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала