استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در بمباران هوایی سوریه توسط ائتلاف بین المللی

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationاستفاده از بمب‌های خوشه‌ای در بمباران هوایی سوریه توسط ائتلاف بین المللی
استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در بمباران هوایی سوریه  توسط ائتلاف بین المللی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در بمباران هوایی شهر هجین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری دولتی سوریه، سنا، از بکارگیری سلاح‌های ممنوعه،بمب های خوشه‌ای، توسط ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در حملات هوایی به شهر هجین و روستای شفاء در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

سوریه: در حملات ائتلاف به روستایی در دیرالزور 60 غیر نظامی مجروح شدند - اسپوتنیک ایران
سوریه: در حملات ائتلاف به روستایی در دیرالزور 60 غیر نظامی مجروح شدند

این خبرگزاری با اشاره به منابع محلی از حملات هوایی هواپیماهای ائتلاف بین المللی، به شهر هجین و روستای شفاء در شرق استان دیرالزور با استفاده از مهمات خوشه ای خبر داد.
کنوانسیون منع بکارگیری بمب‌های خوشه‌ای توسط بیش از 100 کشور به امضا رسیده است.ایالات متحده ، روسیه و چند کشور دیگر نیز به این کنوانسیون ملحق نشده‌اند.
ائتلاف بین المللی به طور منظم به شهر هجین و روستای شفاء در استان دیرالزور حمله می کند. رسانه های سوریه بارها از استفاده از فسفر سفید توسط ائتلاف بین المللی در حملات هوایی گزارش داده‌اند. مقامات سوریه از سازمان ملل متحد خواستار اقدام علیه مجرمان و توقف حضور غیرقانونی ائتلاف در خاک سوریه شده‌اند. نماینده پنتاگون دراینباره اظهار داشت که ائتلاف آمریکا نوع مهمات مورد استفاده در سوریه را افشا نمی‌کند، اما این مهمات با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند.
از سال 2014، ایالات متحده و متحدان آن عملیاتی را علیه داعش(گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) در سوریه و عراق آغاز نموده‌اند. این عملیات در سوریه بدون رضایت مقامات رسمی این کشور انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала