تشکیل کمپین بین المللی علیه بن سلمان

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE تشکیل کمپین بین المللی علیه بن سلمان
تشکیل کمپین بین المللی علیه بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محاکمه ولیعهد عربستان سعودی، به اتهام ارتکاب جنایات ضد بشری در یمن و نقض حقوق بشر در عربستان راه انداخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، منابع عربی اعلام کرده اند که حقوقدانان، فعالان حقوق بشر، دانشگاهیان و خبرنگاران برخی کشورهای اروپایی در شهر لاهه هلند، توافق کردند کمپینی بین‌المللی جهت محاکمه ولیعهد سعودی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در یمن و نقض گسترده حقوق بشر در عربستان، تشکیل دهند.

تلاش خاشقجی برای افشای عملیات شیمیایی عربستان در یمن - اسپوتنیک ایران
تلاش خاشقجی برای اثبات عملیات شیمیایی عربستان در یمن

به نقل از این کمپین، بن سلمان متهم به قتل کودکان یمنی، از طریق بمباران مستمر این کشور فقیر از سال 2015، است که تاکنون منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی از جمله بیش از 6 هزار کودک شده است.
وی به رهبری جنگ جنایتکاران علیه یمن، که به کشتار وحشیانه کودکان، زنان و سالخوردگان شده، متهم است.
این کمپین اعتراضی می گوید که بن‌سلمان می خواهد خود را به عنوان مردی مصلح به جهان معرفی کند، در واقع قاتل و جنایتکاری است که باید در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.
به احتمال زیاد، یکی از دلایل تشکیل این کمپین، اتهام به مشارکت بن سلمان در قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود در ترکیه می باشد.
جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала