نامزد خاشقجی درخواست ملاقات ترامپ را نپذیرفت

© REUTERS / Leah Millisنامزد خاشقجی درخواست ملاقات ترامپ را نپذیرفت
نامزد خاشقجی درخواست ملاقات ترامپ را نپذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد جمال خاشقجی اعلام کرد که درخواست ملاقات رئیس جمهور آمریکا را نخواهد پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک، خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستان اعلام کرد تا زمانی که موضع واشنگتن در مورد قتل این خبرنگار مشخص نشود، دعوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده را به کاخ سفید را نخواهد پذیرفت.

درخواست دادستان ترکیه برای استرداد مظنونین پرونده قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
درخواست دادستان ترکیه برای استرداد مظنونین پرونده قتل خاشقجی

پیش‌تر گزارش شده بود که دونالد ترامپ، نامزد جمال خاشقجی را به کاخ سفید دعوت نموده است.
چنگیز در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی Habertürk گفت: من تقاضا دارم هرکسی که در این قتل وحشیانه نقشی داشته است، از بالا تا پایین به دست عدالت سپرده شوند. من دعوت رئیس جمهور ایالات متحده برای دیدار از کاخ سفید را قبول نکردم، زیرا او قصد دارد افکار عمومی را به سمت خود تغییر دهد. من تا زمانی که ایالات متحده در تصمیم گیری های خود در خصوص قتل جمال خاشقجی صادق نباشد به کاخ سفید نمی روم.
به گفته وی، خاشقجی قبل از بازدید از کنسولگری سعودی برای دریافت گواهی های مورد نیاز برای ازدواج با چنگیز نگران بود، اما در عین حال معتقد بود که مقامات سعودی سعی در بازداشت او نخواهند داشت.
گفتنی است که جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала