کری: در آمریکا تمایل برای حمله به ایران وجود دارد

© AFP 2023 / John Macdougal کری: در آمریکا تمایل برای حمله به ایران وجود دارد
کری: در آمریکا تمایل برای حمله به ایران وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر پیشین امور خارجه آمریکا اعلام کرد که خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران، خطر درگیری شدیدی بین واشنگتن و تهران را در منطقه خاورمیانه افزایش می دهد.

کری خطاب به ترامپ: برای  آگاهی بیشتر درباره برجام کتاب مرا مطالعه کن - اسپوتنیک ایران
کری خطاب به ترامپ: برای آگاهی بیشتر درباره برجام، کتاب مرا مطالعه کن
به گزارش اسپوتنیک، جان کری وزیر پیشین امور خارجه آمریکا طی سخنرانی خود در شورای روابط بین الملل گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران، خطر تنش شدید بین واشنگتن و تهران را در منطقه خاورمیانه افزایش می دهد.
جان کری افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احتمال وقوع درگیری در خاورمیانه افزایش داده است، به این دلیل که افرادی هستند که خواستار حمله آمریکا به ایران هستند.
پیش از این جان کری اذعان کرد که پس از کنار رفتن از پست وزارت امور خارجه آمریکا، با برهی از مقامات ایرانی از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره توافق هسته ای این کشور دیدار کرده است.
در همین حین، دونالد ترامپ، کری را به برگزاری جلسات غیر قانونی با مقامات ایران متهم کرد.

شایان ذکر است که در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

در هشتم ماه مه سال 2018، دونالد ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه تنها تحریم های قبلی را باز می گرداند، بلکه تحریم های جدیدی نیزعلیه تهران اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала