پوست و موی خوب با روزی یک سیب

© Sputnik / Egor Eryomovسیب
سیب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات انجام شده، سیب حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که به سلامت سیستم گوارش، پوست و مو، دهان و دندان، آراش اعصاب کمک فراوانی می کند. بقول معروف یک سیب در روز می تواند شخص را از دکتر دور کند.

مقدار بالای فیبر غذایی موجود در یک عدد سیب باعث می شود که قند خون یا همان گلوکز خون ثابت بماند. همچنین سیب میوه‌ای بسیار باارزش است؛ چرا که هم‌چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می‌گردد.

سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می‌گردد.

تغذیه ناسالم و بی تحرکی یک عامل کاهش سن سرطان در ایران - اسپوتنیک ایران
تغذیه ناسالم و بی تحرکی یک عامل کاهش سن سرطان در ایران

سیب مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌ باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. هم‌چنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت میشود.

جالب آن است که خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала