تغذیه ناسالم و بی تحرکی یک عامل کاهش سن سرطان در ایران

© Fotoliaتغذیه ناسالم و بی تحرکی یک عامل کاهش سن سرطان در ایران
تغذیه ناسالم و بی تحرکی یک عامل کاهش سن سرطان در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر مرتضی صادقی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس علمی تازه های سرطان های مختلف بدن به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در برخی مواقع ابتلا به سرطان مانند معده در افراد زیر 25 سال مشاهده شده که ابتلا به آن در این سن نامعمول است.

صادقی با بیان این که با ادامه این روند احتمال کاهش بیش از پیش سن سرطان در کشور وجود دارد، ادامه داد: در سال های گذشته افراد با سن های بالاتر به این بیماری مبتلا می شدند که به دلیل بی تحرکی و تغذیه ناسالم شاهد افزایش این بیماری در سنین کمتر از 25 سال هستیم.
صادقی بیان کرد: به نظر می رسد که شهرنشینان بیشتر دچار سرطان انواع می شوند و مشخصا برخی از سرطان ها مانند ریه به دلیل آلودگی هوای بیشتر در این مناطق مشاهده می شود.
وی بر لزوم مصرف غذایی طبیعی تاکید کرد و گفت: غذاها نباید ماده نگهدارنده داشته باشد و ترکیبات شیمیایی هم به آنها اضافه نکنیم.
متخصص جراحی عمومی بر لزوم افزایش آگاهی مردم در این زمینه تاکید کرد و افزود: باید با راهکارهای مناسب به آگاهی مردم افزود تا جلوی این روند نامناسب گرفته شود.
صادقی به سن ابتلا به عارضه سنگ صفرا نیز اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته ابتلا به سنگ کیسه صفرا در سنین 40 سالگی به بالا مشاهده می شد اما الان زیر 20 سال هم سنگ صفرا داریم.
وی تاکید کرد: این روند نامناسب نشان می دهد که به احتمال زیاد تغدیه موضوع بسیار موثر است و باید اهتمام بیشتری به تغذیه سالم در جامعه صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала