سبزیجات درمان افسردگی

© Fotolia / IntelWondسبزیجات درمان افسردگی
سبزیجات درمان افسردگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژیم غذایی می تواند مانع از افسردگی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ساینس دیلی»، ارتباط مستقیم بین رژیم غذایی مناسب و ابتلا به افسردگی کشف شده است.

محققان کالج لندن با بررسی نتایج 41 تحقیق که در رابطه با رژیم غذایی و آثار آن بر سلامت انسان انجام گرفته است، توانستند الگوی مشخصی را شناسایی کنند که بر اساس آن رژیم غذایی سالم غنی از سبزیجات مانع ابتلا به افسردگی می شود.

در این تحقیقات ارتباط بین رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای و ابتلا به افسردگی در طول زمان و در مورد 36 هزار و556 داوطلب مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و مشخص شد افرادی که رژیم غذایی مشابه رژیم مدیترانه ای دارند، 33 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند.

تعذیه سالم - اسپوتنیک ایران
افسانه ها در باره تغذیه سالم

رژیم غذایی مدیترانه ای فاقد مواد خوراکی فرآوری شده و حاوی روغن های اشباع شده و قند است و به جای آن از مواد خوراکی حاوی امگا 3، فیبر، انواع ویتامین، منیزیم و پلی فنل ها استفاده می شود.

رژیم غذایی از طریق اثرگذاری بر مغز می تواند بر سلامت روان تاثیر بگذارد. رژیم غذایی حاوی مواد ضد التهاب و آنتی اکسیدان که معمولا در میوه ها، سبزیجات و آجیل یافت می شود از مغز در برابر فشار اکسیداتیو محافظت می کند.

 همچنین بر اساس تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است رژیم غذایی بر شکل گیری نورون های مغزی  اثرگذار است که تنظیم کننده روحیه انسان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала