افسانه ها در باره تغذیه سالم

© Sputnik / А. Усанов /  مراجعه به بانک تصاویر تعذیه سالم
تعذیه سالم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوراکی های لذیذ مضر نیستند.

 

به گزارش اسپوتنیک، عقیده ای رایج است که تغذیه سالم، پیچیده، گران و بی مزه است. حالا دیگر قهوه نوشابه سرطان زا به حساب نمی اید و چربی جزء مهم تغذیه سالم شده است.

دانشمندان فرانسوی معتقدند که تغذیه سالم، فعالیت بدنی و خودداری کامل از مصرف  مشروبات الکلی  خطر تکامل سرطان سینه در زنان و پروستات در مردان را کاهش می دهد. اما محققان دانشگاه ویرجینیا نظر دیگری دارند و معتقدند که شراب تأثیر خوبی بر مغز می گذارد و روند پیری را کند می سازد. آبجو نیز به عادی سازی سطح کلسترول در خون می پردازد ولی در مصرف آن مثل شراب نباید افراط شود.

در رابطه با سبزیجات و میوه در لیست تغذیه سالم، گفته می شود که آنها باید تازه مصرف بشوند و از مصرف نوع یخ زده باید پرهیز کرد. اما محققان آمریکایی ثابت کرده اند که در نوع یخ زده سبزیجات و میوه جات ویتامین ها بیشتر از نوع تازه است و 5 روز پس از نگهداری در یخچال مقدار ویتامین «آ» درسبزیجات تازه کمتر از نوع یخ زده خواهد بود.

آب میوه نیز در تغذیه سالم توصیه می شود.اما محققان طی آزمایشات مشخص کردند که نوشیدن آب میوه ناشتا تأثیر منفی بر میکروفلور روده ها می گذارد. توصیه می شود آب میوه تازه به مقدار کم پس از صرف غذا نوشیده شود.

چربی نیز به مقدار کافی باید در لیست غذای روزانه وجود داشته باشد. گروه بین المللی محققان به این نتیجه رسید که چربی نه تنها امن بلکه حتی مفید است. با مقایسه شاخص تندرستی بیش از 135 هزار نفر در 18 کشور جهان، محققان به این نتیجه رسیدند که در صورت کمبود چربی در لیست غذایی ، خطر رشد بیماری های قلب —عروق افزایش می یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала