واکنش انگلیس به مصاحبه با مظنونین پرونده اسکریپال

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniواکنش انگلیس به مصاحبه با مظنونین پرونده اسکریپال
واکنش انگلیس به مصاحبه با مظنونین پرونده اسکریپال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه انگلیس مصاحبه با "پتروف" و بوشیروف"، مظنونین پرونده اسکریپال را دروغ پردازی روسیه خواند.

تماس مظنونین پرونده اسکریپال با اسپوتنیک و راشا تودی - اسپوتنیک ایران
تماس مظنونین پرونده اسکریپال با "اسپوتنیک" و "راشا تودی"+ ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه بریتانیا معتقد است که مصاحبه خبرگزاری اسپوتنیک و راشا تودی با مظنونین پرونده اسکریپال "پیچیده و غیرواقعی" است و اصرار بر این دارد که این دو نفر از افسران اطلاعاتی روسیه هستند.

الکساندر پتروف و روسلان بوشیروف در گفتگو با اسپوتنیک و راشا تودی گفتند که ما به عنوان توریست به سالسبری سفر کرده بودیم و حتی اسم "اسکریپال" را نشنیده بودیم.

دادستانی و پلیس این افراد را به عنوان مظنونین اصلی پرونده اسکریپال اعلام کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به اسپوتنیک گفت: برای دولت ما کاملا مشخص است که این افراد افسران اطلاعاتی روسیه هستند و آنها از مواد شیمیایی غیر مجاز در خیابان های کشور ما استفاده کرده اند.

وی افزود: ما بارها از روسیه خواستیم آنچه که در ماه مارس و در سالسبری روی داده را توضیح دهد. اما همانطور که دیدید، امروز با مصاحبه ای پیچیده و غیر واقعی، واکنش نشان دادند.

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала