تماس مظنونین پرونده اسکریپال با "اسپوتنیک" و "راشا تودی"+ ویدیو

© REUTERSتماس مظنونین پرونده اسکریپال با "اسپوتنیک" و "راشا تودی"
تماس مظنونین پرونده اسکریپال با اسپوتنیک و راشا تودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردبیر "اسپوتنیک" و "راشا تودی" اعلام کرد که الکساندر پتروف و روسلان بوشیرف با وی تماس گرفته و به تمامی سوالات مرتبط با پرونده "اسکریپال" پاسخ دادند.

پوتین: مضنونان پرونده اسکریپال پيدا شدند - اسپوتنیک ایران
پوتین: مظنونان پرونده اسکریپال پيدا شدند
به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری "اسپوتنیک" و "راشاتودی" گفت که مظنونین پرونده اسکریپال با وی تماس گرفته اند.

الکساندر پتروف یکی از مظنونین پرونده اسکریپال در گفتگو با سردبیر " اسپوتنیک" و "راشاتودی" گفت: ما در واقع همان هایی هستیم که تصاویر ما منتشر شده است.
سپس آنها خود را معرفی کردند و گفتند که الکساندر پتروف و روسلان بوشیرف اسامی واقعی ما است.

در بخشی از این گفتگو، الکساندر پتروف در پاسخ به این سوال که آیا شما عطر Nina Ricci که طرف بریتانیایی از آن به عنوان مدرکی برای ارتکاب جرم یاد می کند، همراه داشته اید یا خیر، گفت: آیا احمقانه نیست که یک مرد عطر زنانه همراه خود داشته باشد؟
سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که پرونده اسکریپال با توجه به نبود شواهد علیه روسیه، رفته رفته منتفی می شود.

در ماه مارس بوریس جانسون وزیر سابق امور خارجه بریتانیا تایید کرد که شواهدی علیه مسکو در این پرونده دیده نمی شود. رئیس آزمایشگاه سری وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که کارشناسان نتوانستند منبع این مواد را که به گفته آنان "اسکریپال" توسط این مواد مسموم شده است، مشخص کنند.

تردید مسکو در اصالت عکس های مظنونان در مسمومیت اسکریپال و دخترش - اسپوتنیک ایران
تردید مسکو در اصالت عکس های مظنونان در مسمومیت اسکریپال و دخترش
وزارت خارجه بریتانیا در همین حال اعلام کرد که دخالت روسیه در مسمومیت اسکریپالف بخصوص براساس ارزیابی های اطلاعات آنها، تایید نشده است.
دادستان بریتانیا در تاریخ 5 سپتامبر، الکساندر پتروف و روسلان بوشیرف، دو شهروند روسیه را به چهار جرم از جمله تلاش برای قتل اسکریپال و نیکا بیلی، پلیس بریتانیایی متهم کرد.
ترزا می نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که این مظنونین افسران سازمان مرکزی اطلاعات ارتش  روسیه هستند.
وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که انتشار این تصاویر موضوعی را نشان نمی دهد نیاز به تحقیق و بررسی دقیق و تعامل نزدیک سازمان های اجرایی دو کشور دارد. دادگستری روسیه تصمیم دارد در این مورد با مقامات بریتانیا همکاری کند و انتظار دارد که شواهدی از از دخالت احتمالی شهروندان روسیه در پرونده اسکریپال دریافت کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که مسکو هویت مظنونین پرونده اسکریپال را در اختیار دارد و از آنها خواست که با رسانه ها گفتگو کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала