اروپا و رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال تهران

© Sputnik / Alexey Vitvitskyاروپا و رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال تهران
اروپا و رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگرچه اروپا فاقد قدرت سیاسی کافی است، اما تلاش های سیاسی اروپا برای حفظ برجام ارزشمند است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، انديشكده شورای آتلانتیک در گزارشی با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام پس از خروج آمریکا از آن، تاکید کرد: اگرچه اروپایی‌ها قدرت سیاسی کافی برای محافظت از توافق هسته‌ای با ایران را ندارند، اما تلاش‌هایشان در این راستا، به‌ویژه از لحاظ سیاسی ارزشش را دارد.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی - اسپوتنیک ایران
اتحادیه اروپا از برجام حمایت می کند

بنابر گزارش شورای آتلانتیک، اروپا قدرت سیاسی برای دفاع از توافق هسته‌ای با ایران پس از خروج آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات‌اش را ندارد. اروپا نمی‌تواند روابط اقتصادی‌اش را در برابر فشارهای آمریکا حفظ کند و برخی از قانون‌گذاران ایرانی خواهان مشخص شدن این مساله هستند. با این حال، تلاش برای پرکردن این خلاء که توسط این شریک ناسازگار ایجاد شده است، به‌ویژه از نظر سیاسی ارزشش را دارد.
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران

همچنین در این گزارش ادامه داده می‌شود که: گشودن کانال‌های داد و ستد جایگزین به گونه‌ای که هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگیرند یک عنصر مهم از یک استراتژی گسترده‌تر در مسیر استقلال مالی است. اتحادیه اروپا با چنین اقداماتی نشان می‌دهد که تا چه اندازه متعهد به حفظ روابط تجاری با ایران است، تلاشی که اگرچه ممکن است نتیجه عمده‌ای در پی نداشته باشد، به طور سریع خشم قانون‌گذاران در واشنگتن را برانگیخته است.
این شورا همچنین گزارش می‌دهد: به نظر می‌رسد که استراتژی جدید آمریکا تنها یک هدف را دنبال می‌کند، بی‌ثبات کردن و در نهایت پایین کشیدن جمهوری اسلامی اما به نظر می‌آید که اگر چه اروپایی‌ها در برخی موارد نگرانی‌های مشترکی با آمریکا درباره‌ ایران دارند، مایل به پیروزی از این رویکرد (واشنگتن) نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала