دروغ های سرویس ویژه آمریکا

© AFP 2023 / Saul Loebسازمان سیا
سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارمند سابق سیا از وجود مأموران در روسیه تعریف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، سرویس اطلاعاتی آمریکا که اعلام کرد مأمورانی در روسیه دارد برای تحکیم گفته های خود در باره «دخالت» روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016 دروغ گفته بود.

فیلیپ جرالدی کارمند سابق سیا و مدیر اجرایی شورای منافع ملی آمریکا گفت:«کارمندان عالیرتبه اطلاعاتی هرگز تا این حد آشکار به وجود مأموران اطلاعاتی عالیمقام در کرملین اعتراف نمی کنند».

به عقیده جرالدی، در مقاله منتشره در روزنامه نامبرده «دروغ های زیادی» به چشم می خورد. باید گفت در مقابل تمام اطلاعاتی که به دست روزنامه رسیده است، هیچگونه ثبوتی در خصوص اینکه روسیه سعی کرد منابع اطلاعاتی و یا مأموران را از بین ببرد ارائه نشده است و در پرونده اسکریپال نیز مسائل مشکوک خیلی زیاد است که اتهامات خطاب به مسکو را بیجا می سازد.

قطع ارتباط سازمان سیا با منابع اطلاعاتی آمریکا در مسکو - اسپوتنیک ایران
قطع ارتباط سازمان سیا با منابع اطلاعاتی آمریکا در مسکو

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که روسیه در رابطه با پرونده اسکریپال حدود 60 نامه دیپلماتیک با درخواست امکان دسترسی روسیه به بازرسی ارسال کرده است. همچنین روسیه خواهان شرکت در روند بازرسی پرونده های شهروندان روسیه و کمک حقوقی و پیشنهاد همکاری در بازرسی مشترک ارسال کرده است. اما مقامات بریتانیا به آن ها توجه نکرده اند.

سرگئی اسکریپال، مامور سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه و جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала