قطع ارتباط سازمان سیا با منابع اطلاعاتی آمریکا در مسکو

© AP Photo / Carolyn Kasterقطع ارتباط سازمان سیا با منابع اطلاعاتی آمریکا در مسکو
قطع ارتباط سازمان سیا با منابع اطلاعاتی آمریکا در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان اطلاعات آمریکا برای دریافت اطلاعات از منابع اطلاعاتی خود مستقر در مسکو با مشکلاتی روبرو شده است.

سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
کارمند سیا مشکوک به جاسوسی
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از یک منبع موثق نوشت؛ سازمان های اطلاعاتی آمریکا هیچ گونه اطلاعات محرمانه ای در مورد اقدامات و اهداف دولت روسیه از مسکو دریافت نمی کنند.
بر اساس این گزارش بسیاری از منابع اطلاعاتی سازمان سیا و سایر سازمان های اطلاعاتی آمریکا طی دو سال گذشته سکوت اختیار کرده اند.
به نقل از منبع این خبر؛ واشنگتن باور ندارد که این منابع اطلاعاتی لو رفته و یا بازداشت شده باشند. به گفته سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده، این افراد تماس خود را به دلیل فعالیت سازمان اطلاعاتی روسیه متوقف کرده اند.
نویسنده این گزارش اشاره می کند که، موضوع دگروال اسکریپال، جاسوس سابق انگلیس می تواند جاسوسان آمریکایی را تاثیر قرار داده باشد.
پیش از این سرویس اطلاعاتی آمریکا به صراحت گزارش روزنامه گاردین، مبنی بر این که یک تبعه روسیه که از کارکنان سفارت این کشور در مسکو بوده، به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته را رد کرد. روزنامه گاردین در گزارشی نوشته بود نیروهای ضد اطلاعات آمریکا یک زن روس را شناسایی کرده اند که به مدت چند سال در سفارت این کشور در مسکو فعالیت می کرده و به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала