جلوگیری از حمله حوثی ها به نفتکش عربستانی

© REUTERS / Esam Omran Al-Fetoriجلوگیری از حمله حوثی ها به نفتکش عربستانی
جلوگیری از حمله حوثی ها به نفتکش عربستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگهبانان مرزی عربستان مانع از حمله حوثی ها به نفتکش عربستانی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری Sabq، نگهبانان مرزی عربستان مانع از حمله حوثی ها توسط یک قایق بمب گذاری شده به نفتکش عربستانی شدند.

این قایق از شهرستان بندری حدیده یمن ، تحت کنترل حوثی ها در حال حرکت بود. قایق از راه دور کنترل می شد. این قایق بمب گذاری شده قصد داشت هنگام نزدیک شدن به مرز عربستان و در نزدیکی ترمینال Saudi Aramco در استان جازان، نفتکش عربستانی را مورد حمله قرار دهد که در نهایت نگهبانان مرزی این عملیات را خنثی نمودند.

کانال تلویزیونی "آل مسیره" گزارش داد که "اولین نیروهای عملیات دریایی، موفق ارتش مانع تخریب اهداف نظامی عربستان شدند".

گفتنی است در تاریخ 9 اوت، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به حمله به یک اتوبوس، 47 نفر را کشته و 77 نفر را زخمی نموده اند.

در استان صعده، در شمال یمن در حمله ائتلاف به این منطقه تحت تصرف شورشیان حوثی، یک اتوبوس یک اتوبوس مورد حمله قرار گرفت که 47 نفر از جمله ۲۹ کودک جان که دانش اموز بودند، جان خود را از دست دادند. اتوبوس حامل کودکان، در کنار بازاری در ضحیان بوده در رفت و آمد بوده است.

حمله موشکی حوثی ها به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی حوثی ها به عربستان سعودی

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی  ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی  قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала