هرچه دوست دارید بخورید و چاق نشوید

CC0 / / هرچه دوست دارید بخورید و چاق نشوید
هرچه دوست دارید بخورید و چاق نشوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان موفق به کشف دارویی شدند که مانع از چاقی و جذب چربی در بدن انسان می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Independent،دارو های مورد استفاده در آماده سازی برای درمان گلوکوم، می تواند با افزایش وزن حتی در رژیم غذایی با چربی بالا مقابله کند.

دانشمندان دانشگاه ییل در ایالات متحده دریافتند که با حذف برخی ژن ها در سلول های روده،از ورود مولکول های چربی به بدن جلوگیری می توان نمود. موش هایی که این ژن ها را نداشتند، طی 8 هفته رژیم غذایی چرب،اضافه وزنی پیدا نکردند.در حالی که موش های معمولی با همان رژیم غذایی از اضافه وزن رنج می بردند.

یکی از نویسندگان مطالعه فنگ ژانگ توضیح داد: چربی ها از بدن خارج می شوند و به داخل سیستم گردش خون وارد نمی شوند، بنابراین، علیرغم رژیم غذایی غنی از چربی، موش ها عملا وزن نکردند.

فنگ ژانگ ،یکی از نویسندگان این مقاله می نویسد: چربی ها از بدن خارج می شوند و به داخل سیستم گردش خون وارد نمی شوند، بنابراین، علیرغم رژیم غذایی غنی از چربی، موش ها عملا وزنی اضافه نکردند.

محققان گروهی از داروهایی را که اثر مشابهی دارند و بر روی انسانها نیز آزمایش شده اند را کشف کرده اند. این گروه از داروها  مخصوصا برای درمان گلوکوم استفاده می شوند. با وارد شدن این داروها به بدن موش ها،روند جذب چربی در روده موش ها نیز  متوقف شد.

به گفته نویسندگان این مقاله، استفاده از این داروها در آینده برای ایجاد ابزارهای جدید برای مبارزه با چاقی امکان پذیر خواهد بود. با این وجود، دانشمندان هشدار می دهند استفاده از این داروها، می توانند عوارض جانبی منفی نیز داشته باشند و از جذب مواد مغذی جلوگیری کنند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала