گزارش و تحلیل

شیوع فساد جنسی در غرب

© Photo / Pixabayشیوع فساد جنسی در غرب
شیوع فساد جنسی در غرب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دانشمند آمریکایی روس فساد جنسی در غرب را پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به قول از نشریه «امریکن کانسرواتیو»، آمریکا و غرب دستخوش فروپاشی مقررات قبلاً دست نخورده اجتماعی شده اند.

دانشمند آمریکایی روسی تبار پیتیریم ساروکین (1889 —1968) در زمان خود این زوال معنویت غرب را پیشبینی کرد. او که در 1931 دانشکده جامعه شناسی دانشگاه هاروارد را تاسیس کرد نوشت که جامعه غرب با رسیدن به موفقیت‌های بالا می‌تواند با داشتن شرایط معیین جهت تلاشی ارزش‌های معنوی، حقوقی و رفتار مربوطه گروه‌ها و شخصیت‌های آن، روبرو شود.

آمار شوکه کننده آزار جنسی در هالیوود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمار شوکه کننده آزار جنسی در هالیوود
جنگ جهانی دوم، بدبینی ساروكین را تشدید كرد. به نظر وی، کشتار هولوکاست و هیروشیما، و همچنین تجاوز خونین اتحاد شوروی در مدت کوتاهی قبل از جنگ شبح پیشرفت را خاکسپاری کردند و جامعه غرب پس از پنج قرن سلطه جهانی، اعتماد به نفس خود را از دست داد.

پیش از آنکه اندی وارهول و جف کونز صحنه فرهنگی را اشغال کردند، او پیشبینی کرد که هنر و سرگرمی در غرب به شو و نمایش تبدیل شود. چیزهایی که زمانی مورد عبادت و تحیسن بودند به کالا تبدیل خواهد شد: "میکل آنژ و رامبراند صابون و ریش تراش، ماشین لباسشویی و بطری ویسکی را تزئین خواهند کرد."

بر خلاف جوامع اسلامی که در آن معنویت و قدرت سکولار با یکدیگر در هم آمیخته اند، دنیای کنونی غرب به دشواری می‌تواند این جهان بینی را درک کند. در جوامع شهوانی واقعیت، یک پدیده عادی است. قوانین و آداب و رسوم توسط انسان ایجاد می شود، نه از سوی خدا — آنها توسط جامعه ساخته می شوند و بنابراین قابل تغییر می باشند. در چنین جوامعی بزرگترین اهمیت به ثروت، آسایش، قدرت، شهرت و سرگرمی داده می شود. جوامع شهوانی از دنیای شناختی و جدید قدردانی می کنند. دستاوردهای آنها چشمگیر و واضح است — آسمان خراش ها، هواپیماها، انرژی هسته ای و میکرو فناوری. تنها خطرهایی مانند تغییرات اقلیمی آن‌ها را تهدید می کنند.

ترک سکس و الکل به خاطر اینترنت - اسپوتنیک ایران
ترک سکس و الکل به خاطر اینترنت
ساروکین معتقد بود که با انحلال جوامع شهوانی فردگرایی و آزادی تجاوزکارانه، خود کنترل و سوداگری را تضعیف می کنند. تمایل به احساسات و لذت های جدید انسان را سیر نمی کند. دلتنگی موجب شورش و افراط گرایی می شود. سرگرمی‌هایی که قبلا شرم آور، جنایتکارانه و جنون آمیز به نظر می رسید مجاز می شوند.

زندگی لوکس و هرج و مرج، نفت بر روی آتش می ریزند. زمانی که هرج و مرج رشد می کند حکومت از آن به منظور افزایش کنترل خود بر جامعه بهانه می گیرد. آزادی شخصی محدود شده، قوانین سخت تر می شوند و نهادهای دموکراتیک و قانون اساسی تضعیف می گردند. پس از رهایی از محدودیت های اخلاقی و حقوقی، جامعه سیاسی «یک حیوان انسانی را» آزاد می کند که عمدتا به وسیله ی انگیزه های بیولوژیک، احساسات و شهوتش هدایت می شود. مردم از ترس سرکوبگری تسلیم شده، ترسیده و یا خسته، از مبارزه دست می کشند. خودکشی، جرم و بیماری های روانی در حال افزایش است. مذهب یهودی-مسیحی، که اکثریت، آنرا یک پس مانده دوران گذشته تلقی می‌کنند تبدیل به یک نیروی سیاسی می شود و متدیینان گمراه شده را از دستورالعمل الهی محروم می کند.

طلاق ها و جدایی ها رشد خواهد کرد، کودکان باقی‌مانده از ازدواج‌ها و جدا شده ازوالدین به پدیده عادی تبدیل خواهند شد. در دهه 1950 او آنارشی جنسی آینده در غرب و عواقب منفی آن را پیش بینی کرد. در سال 1957، ساروکین نوشت: "آمریکایی ها به بیماری ، مانند سرطان که خطری کمتر از کمونیسم را ندارد مبتلا شدند."

یک زن ایرانی در لیست برگزیده فضانوردان ناسا ( عکس، فیلم) - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
درباره روابط جنسی در فضا چه می دانید؟
این پدیده که ساروکین ظهور آنرا مشاهده کرد در حال حاضر به اوج خود رسید. شوک و اعمال تحریک آمیز در جامعه بی بند و بار شده است. پورنوگرافی برای هر طعم و مزه، با کلیک ماوس قابل دسترس شده است. سکس بدون تعهد عادی شد. ده و یا بیست جهتگیری جنسی برای قرار گرفتن در مرکز توجه مبارزه می کنند. تمایل به لذت تبدیل به یک بیماری اجتماعی علاج ناپذیرمی شود. در غرب، ازدواج جذابیت خود را از دست داد. ایده خانواده به طور مداوم در حال تغییر است، که منجر به چنان شرایط اجتماعی شده که در آن 40 درصد کودکان آمریکایی خارج از ازدواج به دنیا آمدند. جهتگیریهای جنسی متعدد، حقوق قانونی و علاقمندی عمومی را، که در تاریخ بشریت بی سابقه بود، دریافت کردند.

صدور مجوز فرهنگ شهوانی — "آنچه را که دوست داری انجام بده" — تبدیل به دین هر کس شده است. حقایق، عقل سلیم، منطق اعتبار خود را از دست دادند، حتی در میان دانشگاهیان. با وجود ثروت و فراوانی عظیم، یک ششم آمریکایی های بیش از پانزده ساله، داروهای ضد افسردگی را مصرف می کنند. بقیه به ویسکی، ماریجوانا، افیون و سایر مواد مخدر متوسل می شوند. مشورت ساروکین برای مردم اشتباه گرفته و مضطرب و مواجهه با بحران در جامعه — برای رفع مشکلات تمرکز بر روی اصول ابدی و پیوستن به کار معنوی است. یک باغ بکارید، برای گردشگری بروید و به طبیعت احترام بگذارید. یوگا را امتحان کنید تلویزیون را خاموش کنید و با دیگران صحبت کنید.

ساروکین گفت: فقط قدرت عشق واقعی می تواند زمینیان را از مرگ از دست انسان نجات دهد. بدون عشق، هیچ سلاح یا جنگ، مساعی دیپلماتیک، اقدامات پلیس قدرتمند، آموزش و پرورش، اقدامات اقتصادی و سیاسی، حتی بمب های هیدروژنی قادر به جلوگیری از فاجعه آتی نخواهد بود.

پیتیریم ساروکین شخصیتی قوی داشت، وی که در فقر در روسیه در سال 1889 متولد شد، توسط پلیس تزار دستگیر شد و توسط بلشویک ها از شوروی اخراج گردید. ساروکین قبل از انقلاب اکتبر در سال 1917، دبیر الکساندر کرنسکی رئیس دولت موقت روسیه بود. وی در اکتبر 1923 به آمریکا رفت و در آنجا در دانشگاه‌های متفاوت در رشته جامعه شناسی کار کرد. در 1930 شهروندی آمریکا را دریافت نمود. در 1931 دانشکده جامعه شناسی دانشگاه هاروارد را تاسیس کرده و تا 1942 رئیس آن بود. در 1931 — 1959 استاد دانشگاه هاروارد و در 1965 رئیس انجمن جامعه شناسی آمریکا بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала