گزارش و تحلیل

مردم باستان زودتر از آفریقا به هند نقل مکان نموده اند

CC BY 2.0 / Paul Hudson / Our Cousin -Neanderthalطبق معلومات اخیر مردم باستان زودتر از آفریقا به هند نقل مکان نموده اند
طبق معلومات اخیر مردم باستان زودتر از آفریقا به هند نقل مکان نموده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به مجله آمریکایی Nature در جنوب هند قدیمیترین ابزار سنگی را کشف کردند که احتمالا 385 هزار سال پیش به دست انسان ساخته شده بود.

این مجله می افزاید: زمستان جاری تاریخ بشریت برای دومین بار بازنویسی می شود: ابتدا در اسرائیل آرواره انسان عصر ما کشف شد که دارنده آن 55 هزار سال پیش از دوره ای می زیست که بنا به داده های قبلی انسان ها به مهاجرت از آفریقا به اوراسیا پرداختند و حالا در مجله Nature یک مقاله تحقیقی منتشر شد که می رساند که تکنیک بعمل آوردن ابزار سنگی موجود در هند با چگونگی پردازش آن توسط انسان های اولین جوامع بشری در قاره آسیاه مشابه است. تا به امروز اعتقاد بر این بود که ساکنان هندوستان نه زودتر از 140 هزار سال پیش با کاربرد این فناوری آشنا شدند.

Attirampakkam، ناحیه ای که تراشه های سنگی تقریبا 400 هزار ساله در آنجا یافت شد، در کنار رودخانه Kortallayyar واقع در ایالت تامیل ناد هندوستان قرار دارد. مردم اولیه و قبیله ابتدایی "هومینی" در اینجا 1.7 میلیون سال پیش زندگی می کردند که از کاوش های باستانشناسان معلوم است. با این حال، یک لایه فرهنگی، جالب به نظر رسید. دانشمندان با کاربرد نحوه سالیابی ترمولومنینسانس به این نتیجه رسیدند که این لایه از 172 تا 385 هزار سال قدمت دارد.

ابزاری که در این لایه یافت شد، مختص دوره پالئولیتیک پایین تر است. آنها در یک روش متداول بین دو تکنیک اولیه بعمل آوردن سنگ انجام می شوند:

تکنیک اول مربوط به گذار از فرهنگ باستان آشولی ، که در حدود 3 میلیون سال پیش در تانزانیا پدیدار شد و تکنیک معمولی از فرهنگ باستان الدوایی. حاملان فهنگ اخیر اولین کسانی بودند که آفریقا را ترک کرده و شروع به تسخیز حوزه مدیترانه و آسیا نمودند.

بعمل آوردن سنگ توسط نخستی سانان آفریقا حتی 400 هزار سال پیش آغاز شد. انتقال از فناوری آشولی ساخت ابزار سنگی می توان از طریق ابزارهای موجود در آفریقا در مکان های مختلف اغلب در نزدیکی باقی مانده های موجوداتی که از نظر آناتومیکی، ابتدایی تر از Homo sapiens است، مشاهده کرد. بر اساس آخرین داده ها انسان هوشمند حدود 315 هزار سال پیش ظاهر شد. بقایای یافت شده در سال گذشته در مراکش همین تاریخ را دارند. با توجه به حفاری های آفریقایی، فرگشت انسان، مانند توسعه فن آوری بعمل آوردن ابزار سنگی تقریبا به طور یکسان در سراسر قاره آفریقا جریان داشت.

یافته های هند می تواند به این معنی باشد که اجدادان مردم مدرن در شبه جزیره هندوستان به طور مستقل صنایع سنگی خود را توسعه داده اند. با این حال آنها همچنین می توانند نشانه ای از این باشد که مردم دارای نمای معاصر، آفریقا را ترک کرده اند و به سرزمین هند کنونی خیلی زودتر از آنچه که معمولا فکر می کردند، آمدند و معلومات و مهارت های خود را آوردند. به گفته دانشمندان، مهاجرت از طریق شبه جزیره عربستان به جنوب بایستی چند ده هزار سال طول می کشید. برای فهمیدن اینکه کدام یک از فرضیه ها درست است برای ما تنها در زمانی امکان پذیر است که در کنار ابزار کنونی کشف شده کسانی باشند که این ابزار را ساخته و در دست داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала