حمایت از خارج در سرنگونی جنگنده روسی

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourحمایت از خارج در سرنگونی جنگنده روسی
حمایت از خارج در سرنگونی جنگنده روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه کسی تسلیحات ممنوعه را به شبه نظامیان سوریه داده است.

به گزارش اسپوتنیک، تروریست هایی که 3 فوریه، جنگنده «سو-25» روسیه را در ادلب سوریه سرنگون کردند فاقد پول ضروری برای خرید این نوع تسلیحات هستند و بدون حمایت از خارج قادر نبودند حمله به جنگنده روسی را سازماندهی کنند. روسیه قصد دارد به بازرسی دقیق این حادثه بپردازد تا معلوم شود شبه نظامیان سوریه، از چه کسی وسلیه دفاع هوایی قابل حمل را دریافت کرده اند که جنگنده روسیه با آن ساقط شد. به عقیده کارشناسان، این سلاح می تواند از طرف دولت های جدای طلب و تاجران بازار سیاه به آنها داده شده باشد.

تعیین نوع سلاحی که «جبهه النصرا» استفاده می کند که مسئولیت سرنگونی جنگنده روسی و کشته شدن خلبان روس را به عهده گرفته است، فقط پس از بازرسی بدنه جنگنده ساقط شده سو-25 ممکن خواهد بود.

آمریکا پس از حادثه ای که در ادلب سوریه برای جنگنده روسیه رخ داد با شتاب، عدم شرکت خود در این حادثه را اعلام کرد.

به گفته سرهنگ آدریان رنکین-گلوئل، سخنگوی پنتاگون، نظامیان آمریکایی سامانه پدافند هوایی را به  تشکیلات مسلح سوریه  نداده اند و فعالیت نیروی هوایی آمریکا فقط در جهت مبارزه با «دولت اسلامی»  و فقط در مناطق شرقی سوریه جریان دارد.

آلکسی لئونکوف کارشناس روسیه در این خصوص گفت:«اما این که آمریکایی ها خیلی سریع عدم ارتباط خود با سامانه قابل حمل پدافند هوایی که جنگنده روسی را ساقط کرد، اعلام کردند، بخودی خود ایجاد شک می کند.

آمریکایی ها در حال تکامل «استینگر» های خود هستند تا موشک های آن بتوانند تله های حرارتی هواپیما را  دور بزند.

ظن آن می رود که همانا سامانه جدید پدافند هوایی با ساقط کردن جنگنده روسی، آزمایش شد که سیستم  دفاع را نادیده گرفت. علاوه بر آن، تروریست ها لحظه سرنگونی جنگنده را روی فلیم ویدئویی نشان ندادند. اگر در نتیجه بازرسی ها مشخص شود که محفظه تله های حرارتی سو-25  خالی است، این بدان معناست که از موشک های جدید برای زدن جنگنده روسی استفاده شده است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала