سیمونیان: در فرانسه شواهدی علیه راشا تودی و اسپوتنیک پیدا نمی کنند، به این دلیل که این شواهد وجود خارجی ندارند

© Sputnikواکنش سیمونیان به خبر همکاری گوگل با رسانه های غربی در مبارزه با خبرهای جعلی
واکنش سیمونیان به خبر همکاری گوگل با رسانه های غربی در مبارزه با خبرهای جعلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارگاریتا سیمونیان سردبیر راشا تودی و اسپوتنیک در مورد بیانیه سازمان اطلاعات امنیت ملی فرانسه گفت: در حملات سایبری به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون هیچ ردی از هکرهای روسی دیده نشده.

سیستم دفاع سایبری در فرانسه: اثری از هکرهای روسی در مبارزات انتخاباتی ماکرون یافت نشد - اسپوتنیک ایران
سیستم دفاع سایبری در فرانسه: اثری از هکرهای روسی در مبارزات انتخاباتی ماکرون یافت نشد
به گزارش اسپوتنیک، سیمونیان گفت: هیچ اثری از هکرهای روسی، راشا تودی و اسپوتنیک در فرانسه یافت نشده، به دلیل اینکه وجود ندارد و بهتر است برای یافتن آن بین خودتان جستجو کنید.
به گفته پوپارا مدیر آژانس اطلاعات امنیت ملی فرانسه، حمله سایبری به ستاد انتخاباتی مکرون بسیار ساده و بدور از هر گونه تخصص خاص بوده است، تقریبا هر کسی می توانسته آن را انجام دهد". این سادگی نشان می دهد که این حمله حتی می توانسته توسط یک نفر به تنهایی صورت گیرد. پوپار افزود: هیچ مدرکی در خصوص حمله گروه APT28 "هکرهای روس" در ستاد انتخابی مکرون که متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده، یافت نشده است.
در طول مبارزات انتخاباتی، امانوئل مکرون اعلام کرد که ستاد انتخاباتی وی مورد حملات سایبری که گمان می رود از سوی روسیه باشد، قرار گرفته. اما وی هیچ مدرکی برای تایید این ادعا ارائه نکرد.
علاوه براین امانوئل مکرون، راشا تودی و اسپوتنیک را متهم به ارائه اخباری مبنی بر وجود حساب بانکی وی در باهاما متهم کرد.
سیمونیان این اتهام را جعلی خواند و اضافه کرد؛ سخنگوی مکرون نتوانست حتی یک نمونه از خبرهای جعلی رسانه های روسی را ارائه دهد.
امانوئل مکرون همچنین در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کاخ ورسای فرانسه گفت که راشا تودی و اسپوتنیک گزارشات نادرست را نشر دادند.
سیمونیان در پاسخ به این موضوع نیز گفت: هیچگاه خبرغیر واقعی در راشا تودی وجود نداشته و هیچ مدرکی دال بر اخبار جعلی نیز وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала