سیستم دفاع سایبری در فرانسه: اثری از هکرهای روسی در مبارزات انتخاباتی ماکرون یافت نشد

© Fotolia / Peterzaydaسیستم دفاع سایبری در فرانسه: اثری از هکرهای روسی در مبارزات انتخاباتی ماکرون یافت نشد
سیستم دفاع سایبری در فرانسه: اثری از هکرهای روسی در مبارزات انتخاباتی ماکرون یافت نشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر آژانس اطلاعات امنیت ملی فرانسه اعلام نمود، این سازمان در حملات هکرها به ستاد انتخاباتی ماکرون، هیچ اثری از هکرهای روسیه پیدا نکردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، پوپارا مدیر آژانس اطلاعات امنیت ملی فرانسه (ANSSI) ، این حمله سایبری "بسیار ساده و بدور از هر گونه تخصص خاص بوده است، تقریبا هر کسی می توانسته آن را انجام دهد". این سادگی نشان می دهد که "این حمله می توانسته توسط یک نفر به تنهایی صورت بگیرد".

به گفته مدیر آژانس اطلاعات امنیت ملی فرانسه، هیچ مدرکی در خصوص حمله گروه هکر روس APT28 در ستاد مبارزات انتخابی ماکرون یافت نشده است. این گروه روسی، پیش از این به دخالت در انتخابات  ایالات متحده آمریکا متهم شده بودند.

پیش از این، ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه اعلام نموده بود: در مورد حمله به ستاد انتخاباتی خود توسط هکرها روسیه، شواهدی از دخالت فدراسیون روسیه یافته است. اما وی هیچ شواهدی دال بر این قضیه ارائه ننمود.

این اواخر، اتهامات دخالت "هکرهای روس" در روند انتخابات کشورها، از دهان سیاستمداران غربی بسیار شنیده می شود. در حالیکه آنها تا کنون موفق به ارائه هیچ مدرکی نشده اند. بیانیه های مشابهی از سوی نمایندگان حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا و ستاد انتخابات ریاست جمهوری امانوئل ماکرون در فرانسه در خصوص حملات سایبری روس ها اعلام شده است.

شایان ذکر است، روسیه بارها اتهام جاسوسی آمریکا در تلاش برای تاثیر گذاری انتخابات در ایالات متحده را رد نموده است. دیمیتری پسکوف، سیاستمدار روسی، این اتهامات را "کاملا بی اساس نامیده است".

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز، دخالت روسیه در انتخابات در ایالات متحده، فرانسه و آلمان را کذب محض دانسته است. هیچ مدرکی برای این اتهامات وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала