گزارش و تحلیل

حمله شیمیایی به ادلب یا بهانه ی جنگی مدرن

© Sputnik / Iliya Pitalev حمله شیمیایی به ادلب یا بهانه ی جنگی مدرن
حمله شیمیایی به ادلب یا بهانه ی جنگی مدرن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه بیان داشت که اوضاع کنونی حول سوریه یاد آور حوادثی است که در آغاز کمپین نظامی آمریکا در عراق اتفاق افتاد.

پوتین گفت:«من گفتم که برای من به شدت یادآور حوادث سال ۲۰۰۳ است ، وقتی که نمایندگان ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیحات شیمیایی گویا کشف شده در عراق را نشان دادند. پس از آن کمپین مشخصی در عراق آغاز شد و همه چیز به تخریب کشور، رشد تهدیدات تروریستی و ظهور داعش در عرصه بین المللی نه بیشتر و نه کمتر ختم شد. »
به گفته رئیس جمهور، روسیه قصد دارد به طور رسمی به دفتر سازمان ملل متحد در لاهه درخواست بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب را بفرستد.
به عقیده ی کارشناس مستقل ایگور نیکولایچوک ، حمله ی شیمیایی در ادلب ، بهانه ی رسمی برای خراب شدن ارتباطات آمریکا با روسیه و با رهبریت سوریه شد.
ایگور نیکولایچوک در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: «بسیار مهم است که بیانیه رئیس جمهور در دیدار با سیاست مداران ایتالیایی صورت گرفت، کسانی که در خصوص مسائل سوریه کاملا مراقبند. بنابراین ممکن است تا کار به ارسال دادخواست به دادگاه لاهه کشیده نشود، به گناه خود اعتراف کرده و بگویند که در نهایت این خبر دروغ و شایعه بود. برای آنکه حمله ی شیمیایی در این شرایط ، یک بهانه ی معمولی جنگ است تا ارتباطات روسیه و آمریکا و روند حل و فصل در سوریه را خراب کنند. بهانه جنگ هیچ وقت توسط دادگاه ها بررسی نشده است و تنها متعاقبا اعتراف کرده اند. اینطور و با این روش حمله لهستان به ایستگاه رادیویی گلیویتسه صورت گرفت و پس از آن جنگ جهانی دوم شروع شد و ادامه ماجرا… در این مورد این اقدام تحریک آمیز با تسلیحات شیمیایی است ، این درک مدرن از مفهوم تهدید است که پس از آن باید جنگ را شروع کرد. همین است. »
اپوزیسیون سوریه روز چهارم آوریل در خصوص ۸۰ کشته و ۲۰۰ زخمی در نتیجه حملات با استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر خان شیخون خبر دادند. واشنگتن و متحدینش در ائتلاف در این حادثه دمشق را مقصر معرفی کردند در حالی که هیچ مدرک و سندی ارائه نداده و به درخواست روسیه برای بررسی دقیق تر گوش نکردند. در شب جمعه هفتم آوریل آمریکا با موشک ها بالدار از کشتی به پایگاه هوایی سوری شعیرات شلیک کرد و تاکید نمود که از این محل حملات شیمیایی صورت گرفته است. هفت نفر کشته شدند: پنج نظامی و دو فرد از روستایی که در نزدیکی پایگاه قرار داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала