گزارش و تحلیل

مبارزه با تروریست ها

© Sputnik / Vladimir Pesnyaمترو مسکو
مترو مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز کنترل مسکو، تروریست ها را شناسایی خواهد کرد.

 در مسکو پروژه  مرکز واحد  کنترل مترو طراحی می شود که بطور جدی می تواند  امنیت مسافران مترو را بهبود بخشد.  از این مرکز می توان  وضعیت  بسیاری از  ایستگاه های مترو پایتخت روسیه  را   کنترل کرد و بصورت « آن —لاین»  آنچه را در مترو و  حلقه مرکزی  مسکو رخ می دهد تحت نظر قرار داد.  در صورت بروز  حوادث غیر مترقبه  می توان در همان مرکز   کار ستاد ضربتی را سازماندهی کرد.

مرکز واحد  کنترل مترو  یکی از دو  بخش  مرکز تأمین  امنیت  مترو مسکو خواهد بود  که در ماه فوریه گشایش یافت.  دومین بخش این سیستم — مرکز کنترل تأمین  امنیت  حمل و نقل است.

مرکز تأمین  امنیت  در  ساختمان  سابق سینمای « ایروان»  در  خیابان « دمیتروفسکی» مستقر شده است. سالن بزرگ سینما برای ایجاد  مرکز کنترل  مناسب است.  هم اکنون بجای بینندگان،  کارمندان  مرکز تأمین امنیت حمل و نقل در سالن سینما حضور خواهند داشت- رویهمرفته بیش از 100 نفر در این مرکز کار خواهند کرد.  آنها اطلاعات روی اکران های صفحه نمایش را تحت نظر قرار خواهند داد. در صورت بروز حادثه غیر مترقبه، روی صفحه بزرگ نمایش  می توان  محل وقوع حادثه را  روی نقشه اینتراکتیو  نزدیک کرد تا  بهتر بتوان کمک به مسافران را سازماندهی کرد.

 هم اکنون بیش از 17 هزار  دوربین مدار بسته در متروی مسکو نصب شده است.  آن ها دو نوع هستند: « دوربین های ای. پی » برای نظارت کلی ویدئویی و دوربین های ویدئویی شناسایی چهره.  با کمک دوربین شناسایی می توان به بررسی اطلاعات  صدها هزار نفر از پایگاه داده ها  پرداخت.

سیستم هوشمند و نظارت ویدئویی  و بررسی اوضاع  می تواند نسبت به وضعیتی مانند  رفتن مسافر به محل ممنوعه ، حرکت عکس در بین مسافران  و جمع شدن مسافران در سالن مترو  و یا پلتفرم و یا اشیاء جامانده در مترو  عکس العمل نشان خواهد داد.

کارایی سیستم هوشمند  پس از  افزایش تعداد  دوربین های  نسل جدید بهتر خواهد شد.  تعداد این نوع دوربین ها فقط 5500  عدد است. عمدتا این دوربین ها در سالن مترو نصب شده اند.

تصاویری  که توسط دوربین های مترو  به ثبت می رسند در مرکز  تأمین امنیت حمل ونقل  به مدت 30 روز حفظ می شوند. مرکز  پردازش  داده ها برای حفظ تصاویر ویدئویی تشکیل شده است.  در صورت ضرورت  کارمندان سرویس ویژه  می توانند  اطلاعات مورد نیاز خود را از مرکز تأمین امنیت حمل و نقل درخواست کنند. امکان افزایش ظرفیت مرکز پردازش داده ها  در صورت ضرورت  وجود دارد. به ویژه که تمام نرم افزارهایی  مورد استفاده  مرکز پردازش داده ها  توسط طراحان روسیه  طراحی شده اند.

فناوری جدید به بهبود وضع در متروهای مسکو کمک کرده است و وضعیت جنایی در مترو مسکو  را تغییر داده است. از سال 2011میلادی موارد جنایی  تا 44 درصد در مترو کاهش یافته است.  مطابق با اطلاعات  پلیس مسکو ، تعداد  اعمال جنایی که در متروی مسکو رخ داده است  نزدیک به 18 و نیم درصد کاهش یافته است. در سال 2016 میلادی  این کاهش  نزدیک به 41 درصد بود که بیش از درصد کشف جنایات در شهر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала