گزارش و تحلیل

نگفتم شاید ترامپ به نفع ایران باشد

© REUTERS / Carlos Barria نگفتم شاید ترامپ به نفع ایران باشد
نگفتم شاید ترامپ به نفع ایران باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با دستور جدید ترامپ حلقه دشمنی ها با ملت ایران تکمیل شد ایرانی ها را نه به خانه خدا (مکه) راه می دهند و نه به خانه شیطان (ایالات متحده) پس چه بهتر که به مملکتشان بچسبند.

البته لید این مقاله یک جوک بود که این روزها در رسانه های اجتماعی در ایران رد و بدل می شود اما یک واقعتی است که امروزه ایرانی ها با آن مواجه می باشند.
علیرغم اینکه بهانه آقای ترامپ برای منع ورود ایرانی ها به ایالات متحده مبارزه با تروریسم و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان شده اما هر با سوادی می تواند به شما بگوید که این دستور العمل فقط یک رفتار نژاد پرستانه است که هیچ ربطی نه به تروریسم دارد و نه به نظام جمهوری اسلامی ایران.
این رفتار آقای ترامپ "آلمانی تبار" ما را به یاد رفتار های هیتلر نازی "آلمانی تبار" می اندازد، او هم نسبت به دیگر نژاد ها، رنگین پوستان ، زنان و دیگر ادیان و مذاهب و افراد ضعیف جامعه دقیقا همین دیدگاه ها را داشت.

Президент США Дональд Трамп подписывает первый указ в Овальном кабинете в Белом доме - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به تصمیم جدید ترامپ برای ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا

ظاهرا نژاد پرستی در خون "آلمانی تبار" ها است، حتی اگر شناسنامه یا جامعه شان هم عوض شود.
وی از روز اولی که قدم به کاخ سفید گذاشت در صدد اجرای برنامه های نژاد پرستانه خود بر آمد و تلاش دارد میان ایالات متحده و دیگر کشورها دیواری فیزیکی از یک سو و دیواری مجازی از سوی دیگر بکشد.
نمی خواهم وارد بحث اینکه کدام کشورها به ایالات متحده تروریست صادر کرده اند و کدام کشورها از این تروریست ها حمایت کرده اند چون هم فکر می کنم همکاران رسانه ای بنده در این موارد بصورت مفصل صحبت کرده اند و فقط خواجه حافظ شیرازی است که نگفته هیچ وقت نه تروریستی از ایران به ایالات متحده و یا دیگر کشورها رفته و نه هیچ ایرانی ای در عملیات تروریستی ای چه در ایالات متحده و یا دیگر کشورها شرکت داشته و نه هیچ مقام ایرانی ای چه سیاسی چه نظامی چه شهروند چه غیره ایالات متحده یا دیگر کشورها را به انجام عملیات تروریستی تهدید کرده، خواجه حافظ هم که قرن هاست در آرامگاهش آرام گرفته وگر نه صدای او هم در می آمد.
در حالی که برخی کشورهای همپیمان ایالات متحده هم خود حامی تروریسم هستند و هم شهروندانشان در عملیات تروریستی بر علیه ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان شرکت کرده اند و هم بسیاری از شهروندانشان و شخصیت هایشان ایالات متحده و دیگر
Дональд Трамп подписал многочисленные указы в первые дни своего президентского срока - اسپوتنیک ایران
ترامپ همانند یک دستگاه چاپ به امضا احکام جدید می پردازد
 کشورها را تهدید به عملیات تروریستی کرده اند، و این قوانین کذایی شامل حال آنها نمی شود.

بر کسی هم پوشیده نیست که عموم ایرانی هایی که به ایالات متحده سفر می کنند وابستگی ای نظام جمهوری اسلامی به جز شناسنامه ندارند و حتی بسیار از آنها شاید فراری یا مخالفت نظام و یا مخالف ارزش های جمهوری اسلامی باشند و به این دلیل نمی توان بحث تهدیدات جمهوری اسلامی ایران بر علیه ایالات متحده را بهانه چنین تصمیمی قرار داد و بدیهی است که این تصمیم به هیچ وجه هیچ ربطی به اختلافات جمهوری اسلامی ایران و سیاست مداران ایالات متحده آمریکا ندارد.
تنها ربطی که می توان میان این دو پیدا کرد این است که آقای ترامپ با این رفتار خود ادعاهای دشمنی سیاست مداران آمریکایی با ملت ایران و مردم ایران را تایید کرد.
حال برخی ممکن است سوال کنند پس چرا چنین تیتری برای این مقاله انتخاب کردم؟
دلیل آن پر واضح است، اگر روزی هیتلر نژاد پرست آلمانی نازی بهانه ای برای یهودی ها شد تا با یکدیگر متحد شوند امروزه ترامپ نژاد پرست آلمانی تبار می تواند بهانه ای شود برای ایرانی ها تا با یکدیگر متحد شوند.
یکی از مشکلاتی که ایرانی های مقیم دیگر کشورها با آن مواجه هستند پراکندگی و یک دست نبودن آنها می باشد ولی امروزه مشاهده می کنیم که همه ایرانی ها بهانه ای پیدا کرده اند که بر اساس آن با یکدیگر همصدا شوند.

ترامپ شاید به نفع ایران باشد - اسپوتنیک ایران
ترامپ شاید به نفع ایران باشد

این تصمیم ممکن است امروزه فقط ایرانی هایی را که خواهان سفر به ایالات متحده هستند هدف قرار دهد اما به هر حال اگر ایرانی ها با هم متحد نشود قطعا در آینده حتی ممکن است آمریکایی های ایرانی تبار را نیز هدف قرار دهد.
مشکل اصلی امثال آقای ترامپ این است که ایرانی ها در ایالات متحده از شخصیت و جایگاه اجتماعی و غرور بالایی برخوردار هستند و زیر بار رفتار افرادی مانند آقای ترامپ که تاریخچه زندگی اش نشان می دهد فقط توانایی ارتباط داشتن با افراد بی سواد دارای سطح فکری پایین و عقب افتاده را دارند نمی روند.
تنها راه خروج ایرانی ها از این تهدید وتحقیر متحد شدن و یکدست شدن است و ایرانی ها بصورت تاریخی نشان داده اند که فقط در مقابل تهدید جدا از دیدگاه های فکری و سیاسی و قومی و مذهبی خود با هم متحد می شوند.
شاید این رفتار آقای ترامپ بهانه ای شود تا ایرانی ها تلاش کنند با اتحاد با یکدیگر در سرتاسر جهان لابی های قدرتمندی ایجاد کنند تا شرایط سیاسی آنها را تغییر دهد و به نژاد پرستان اجازه ندهد چنین تصمیماتی بر علیه آنها بگیرند.
این تصمیم آقای ترامپ هویت ملی و قومی ایرانی ها را جدا از هرگونه دیدگاه فکری و اعتقادی هدف قرار داده و تنها راه مقابله با آن یکپارچه شدن همه ایرانی ها در سرتاسر جهان است.
این یک طرف ماجرا و دلیل استفاده از این تیتر بود اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که بنده می گویم وجود آقای ترامپ به نفع ایران شد:
1 — ایالات متحده مقصد بسیاری از نخبگان ایرانی بود که به بهانه ادامه تحصیل به این کشور می رفتند اما در نهایت در آنجا ماندگار می شدند، حد اقل راه ایالات متحده برای فرار مغز ها بسته شد.
2 — این رفتار مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در سطح جهان بالا برده و امروزه بسیاری از کشورها و مردمان جهان با ایرانیها همراه شده اند، امری که اگر ایران صدها ملیارد دلار هم می خواست خرج کند نمی توانست به آن برسد.
بی دلیل هم چنین حرفی نمی زنم، دیشب شبکه بی بی سی عربی برنامه ای داشت که خانم مجری مصری تبار این برنامه در حال گفتگو با دو مهمان آمریکایی عرب تبار بود یکی طرفدار و یکی مخالف آقای ترامپ بود.
دلیل عدم حضور عربستان در لیست کشورهایی که مجوز سفر به آمریکا را ندارند - اسپوتنیک ایران
دلیل عدم حضور عربستان در لیست کشورهایی که مجوز سفر به آمریکا را ندارند

وقتی مهمان طرفدار آقای ترامپ که چند ماه پیش برای لابی گری با عرب های حوزه خلیج فارس هم به این کشورها سفر کرده بود شروع به صحبت کرد به یکباره مجری عصبانی شد و به وی حمله ور شد و وی و آقای ترامپ را صفصته گو و بی منطق توصیف کرد.
این واکنش خانم مجری نشان داد که چه قدر این امضای آقای ترامپ دلسوزی و همراهی جهانی با ایرانی ها بوجود آورده.
این هم مشتی نمونه خروار، یعنی آقای ترامپ چه خوش خدمتی ای از این بهتر می توانست به ایران کند.

3 — هدف اصلی ایران از امضای توافق هسته ای با دیگر کشورهای این بود که اتحاد بین المللی ای که بر علیه ایران بوجود آمده بود بشکند و ایران از انزوا خارج گردد. اگر تا چند صباح پیش سیاست مداران آمریکایی فکر می کردند که می توانند روزی در مقابله با ایران مجددا این اتحاد بین المللی را بوجود آورند امروزه دیگر در رویا هم نمی توانند چنین کاری کنند.
اینهم یک خوش خدمتی دیگر با این امضا.
4 — با توجه به اینکه عموم رای دهندگان آمریکایی طرفدار آقای ترامپ نمی باشند (آقای ترامپ در انتخابات بیش از سه ملیون نفر کمتر از رقیب خود رای آورده) و با توجه به اینکه آقای ترامپ ایران و ایرانی ها را هدف قرار داده قطعا همه مردمان آمریکا که با ترامپ مخالف هستند با ایرانی ها احساس نزدیکی بیشتر خواهند کرد و ترامپ نخواهد توانست حتی درون ایالات متحده بر علیه ایرانی ها وحدت و انسجام بوجود آورد.
5 — مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه گفته اند که هیچ وقت با ملت آمریکا مشکلی نداشته اند و ندارند بلکه با سیاست های حکومت های آن مشکل داشته اند. این رفتار آقای ترامپ مهر تاییدی بر حرف مقامات نظام جمهوری اسلامی ایران چه در داخل چه در خارج خواهد بود. امروزه دیگر حرف این مقامات پیش خواهد بود و بهانه در اختیار خواهند داشت که چرا از اول انقلاب چنین حرف هایی را می زدند چون این تصمیم نشان می دهد سیاست مداران آمریکایی با ملت ایران مشکل دارند نه با حکومت ایران.
6 — برخی مسلمانان ایرانی برای به دست آوردن پناهندگی در سرزمین رویاهای خود دست به تغییر دین و یا هنجار های اجتماعی خود (مثلا وانمود کنند همجنس گرا هستند) می نمودند، حد اقل می توان گفت دیگر مسلمانان ایرانی کمتری اقدام به تغییر دین و

ممنوعیت ورود ایرانی ها به پروازهای آمریکا - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت ورود ایرانی ها به پروازهای آمریکا
 یا هنجار های اجتماعی خود خواهند کرد. این هم یک خوش خدمتی.

7 — ساده لوح ترین افراد هم می دانند که منشأ تروریسم جهانی کجا است و از هر جا که باشد حد اقل از طرف ایرانی ها نیست. این تصمیم آقای ترامپ نشان می دهد که چه قدر ایرانی ها مظلوم هستند و اگر در مجامع بین المللی در مقابل ایالات متحده ایستادگی می کنند به دلیل مظالمی است که سیاست مداران ایالات متحده بر علیه ایرانی ها روا می دانند.
8 — با توجه به اینکه این تصمیمات آقای ترامپ با نقشه وحمایت لابی های اسرائیلی بر علیه ایرانی ها اتخاذ شده (دقیقا پس از تماس نتانیاهو با ترامپ) قطعا کینه و نفرت ایرانی ها نسبت به اسرائیل به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد و اگر روزی برخی ایرانی ها بودند که بر علیه نظام ایستادگی می کردند و صدایشان را بلند می کردند و مدعی بودند که ماجرای اختلاف فلسطینی ها و اسرائیلی ها هیچ ربطی به ایران ندارد امروزه اینان در موضعی قرار خواهند گرفت که اگر اظهار نظری آنچنانی کنند مردم در ایران آنها را در نطفه خفه خواهند کرد. و ایرانی ها متوجه شده اند که این جدل به ایرانی ها و ملت ایران هم ربط دارد چون اسرائیلی ها با ملت ایران خصومت دارند.
دیگر چند تای دیگر را باید بشمرم تا ثابت کنم که تصمیم اخیر آقای ترامپ بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به نفع ایران است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала