انقراض افراد باسواد

© Sputnik / Alexey Filippovبازددیکنندگان در پارک ملی ایسلند
بازددیکنندگان در پارک ملی ایسلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انقراض افراد باسواد به ثبت رسید.

شرکت ایسلندی deCODE تحقیقاتی به انجام رساند و طی آن ثابت کرد  که  سهم نوابغ در  جمعیت  کاهش می یابد.  نتایج پژوهش مربوطه در  مجله Proceedings of the National Academy of Sciences به چاپ رسید و  نشریه « گاردین» بطور کوتاه این خبر را گزارش داد.

متخصصان شرکت مذکور از داده های  بیش از 100 هزار  ساکن ایسلند  استفاده کرده اند که طی سال های 1975-1910 جمع آوری شده بود.  بر طبق تحقیقات انجام شده، طی این مدت  تعداد  نوابغ و یا افراد تحصیلکرده  در بین  ساکنان کاهش  یافته است.

متخصصان طی این تحقیق به این  نتیجه رسیدند که افراد تحصیلکرده  بطور متوسط  حدود 6 درصد  کمتر از دیگران فرزند دارند. دلیل این امر به نظر متخصصان آن است که  افراد دارای «ژن دانش»  بیشتر به  تکامل  خود می اندیشند  تا  به ادامه نسل. همانا این  مهم در آینده باعث کاهش  ژن های آنها در بین ساکنان  می شود.

اما  تأثیر آن بر تخریب جمعیت ناچیز است. به ارزیابی  متخصصان، ضریب هوش متوسط ساکنان ایسلند  طی یک دهه  حداکثر 0,04 امتیاز کاهش یافته است.  متخصصان دیگر شرکت مذکور ایسلندی  متذکر شدند  که فقط ژن ها  مسئول پیشرفت  تحصیلی ساکنان نیستند  بلکه شرایط  محیط زیست  و خانوادگی نیز بر این روند تأثیر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала