تلاس ثمربخش ایران برای خرید ایرباس به نفع کدام قشر اجتماع است؟

© AFP 2023 / Atta KenareПервый постсанкционный иранский Airbus A321
Первый постсанкционный иранский Airbus A321 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران پس از طی سالهای متمادی تحریم توانست اقدام به خریداری هواپیماهای نو کند. این مسئله مدتی است که در شبکه های اجتماعی سر و صداهای زیادی به پا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، عده ای این اتفاق را به فال نیک گرفته و با پیام تبریک به یکدیگر شادی می کنند و عده ای دیگر معتقدند این مسئله مربوط به قشر مرفه جامعه است و دردی از قشر ضعیف جامعه را دوا نمی کند. گروه اول که در فکر راحتی بیشتر 

نخستین فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده، در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست - اسپوتنیک ایران
نخستین فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده، در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست (ویدیو)
سفرهای درون و برون کشوری خود هستند از این موضوع خوشحال اند و معتقدند ترس از سقوط هواپیما در آنها کمتر شده است و دیگر با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به انجام سفرهای خود می نمایند. گروه دوم معتقدند با وجود اختلاف قیمت زیاد بین اتوبوس و هواپیما ترجیح می دهند سفرهای درون کشوری را با اتوبوس انجام دهند. بنابراین برای قشری که حتی فکر سفر با هواپیما را لحظه ای به ذهن خود راه نمی دهد خرید هواپیمای نو نه تنها نمی تواند موضوع جالبی باشد بلکه معتقدند که جامعه درگیر مشکلات جدی تری است که مسئولین باید رسیدگی کنند و حتی گاهی عنوان می کنند که مسئولین این حرکت را بیشتر برای راحتی و رفاه خود انجام می دهند. درخواست قشر ضعیف جامعه از مسئولین متمرکز بر مشکلات اقتصادی جامعه ایران می باشد.

کاربران شبکه های اجتماعی با کنایه های طنزآمیزی معتقدند که ایران می خواهد دست به ساخت وانت ایرباس نیز بزند. به گفته آنها، طبق خلاقیت خودروسازان ایرانی که دست به تولید وانت از روی هر وسیله نقلیه می زنند.
یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در این رابطه نوشت:
"شرکت ایرباس در بندی از قرارداد خود با ایران ذکر کرده است که ایران اجازه تولید وانت ایرباس را ندارد."

 

برخی از کاربران پیام دادن در مورد خریداری هواپیماهای نو بعد از 37 سال تحریم و ظاهرا خوشحال نیستن. اعتقاد دارن این فقط یه لطف به بخش کوچک و مرفه جامعه اس و ارزش تو بوق و کرنا شدن نداره

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала