گزارش و تحلیل

ارتش آمریکا و نیروهای روسیه

© AFP 2023 / Lucas Jacksonسرباز آمریکایی در پایگاه نظامی
سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش آمریکا برای جنگ با نیروهای روسیه آماده می شود.

ارتش آمریکا  برای نخستین بار از  زمان جنگ سرد  با ضرورت تشکیل بخش ویژه ای  که تقلید کننده  ارتش روسیه باشد روبرو شده است.

 به نوشته روزنامه « ایزوستیا» چاپ روسیه، 11-مین هنگ زرهی سواره نظام « اسب سیاه»  ارتش آمریکا  تا حدودی بر طبق نمونه ارتش روسیه تجدید  سازماندهی شده  و مجهز به  تکنیک آلاتی شبیه جنگ افزار روسی شده است.  در زمان  تمرینات نظامی  نیروهای زمینی  و گارد ملی ، این هنگ نقش «مهاجم»  را ایفا خواهد کرد تا  نظامیان آمریکایی چگونگی روبرو شدن با  روس ها در میدان نبرد را  احساس کنند.

معلوم شد،  ارتش آمریکا  دوباره  به وجود « مهاجمان حرفه ای» محتاج شد که در تمرینات نظامی  نقش ارتش روسیه را بازی خواهند کرد. مطابق با اطلاعات « ایزوستیا» این وظیفه به  11-مین هنگ زرهی سواره نظام « اسب سیاه»  ارتش آمریکا محول شده است  که در زمان جنگ سرد  17 سال در آلمان غربی مستقر بود و برای  دفاع در مقابل  تانک های شوروی گذار استراتژیک فولد معروف به « فرموپیل های جنگ سرد» آماده شده بود.

نقش « افتخاری»  به  اولین و دومین اسکادران گردان  11 محول  خواهد شد.  بدین منظور آنها مطابق  با  ساختار هنگ زمینی روسیه  تجدید سازماندهی شدند و  مجهز به  خودروی زرهی  « ام 113»  هستند که  از نظر ظاهر شبیه  « BMP-2»  روسی است.  این هنگ از خودروهایی شبیه خودروی زرهی « BRDM-2»  و تانک هایی باصطلاح شبیه تانک های روسی  و توپ های ضد تانک  شبیه « راپیر» روسی  برخوردار شده است.

 مطابق با  اطلاعات گزارش شده از  طرف 11-مین هنگ  آمریکا، همه این جنگ افزارها بیکار نمی مانند. در ماه سپتامبر  در مرکز تمرینات ملی  در پایگاه  « فورت ایروین»، اسکادران  سوم  زرهی  تمرین کرد و در ماه اوت اسکادران 34  گردان زمینی  به تمرینات جنگی  پرداخت.  قبل از آن  اسکادران  هنگ  در نبردهای  آموزشی  با اسکادران های  معاصر ارتش آمریکا باصطلاح «اسکادران های STRYKER»  شرکت کردند که مجهز به  خودروهای  همنام هستند. بطورکلی طی سال  تا 15 تمرین جنگی در  مرکز آموزش ملی برگزار می شود.

شایان ذکر است که 11 —مین هنگ زرهی سواره نظام  در  تمام جنگ های قرن بیستم شرکت داشته است.  در قرن کنونی این هنگ  با داشتن « آبراماس» و « بِرِدلی» در جنگ عراق نیز شرکت داشت.  اما مهمترین نقش آنها «  مهاجمان حرفه ای» است  که 11- مین هنگ از  دهه 90  ایفا می کند. در آن  زمان این هنگ  خاک آلمان را ترک کرد. دهسال پیش  سربازان و افسران  این هنگ  نه نظامیان روسیه، بلکه شبه نظامیان عراقی را تقلید می کردند.  بدین منظور در بیابان،  شهر ویژه کشور« موخاوی» که وجود خارجی نداشت  ساخته شده بود. در این شهر  شعارهای  جنگ طلبانه شنیده می شد و پر از « تروریست» بود. در آن زمان تمام واحدها و اسکادران ها قبل از  اعزام به عراق  « باصطلاح برای « نرمش» در آنجا تمرین کردند.

پس از خروج واحدهای ارتش آمریکا از عراق در سال 2011، «  مهاجمان حرفه ای» می بایست  نقش  « دشمن شرطی» را بازی کنند، اما بحران اکراین سر بلند کرد  و تشنج در اروپا اوج گرفت.

نشریه رسمی  نیروهای هوایی آمریکا  عکس بدنه جدید  جنگنده « اف-16»  اسکادران  ویژه 64  مهاجمان  از پایگاه «  نِلیس»  در ایالت نوادا را منتشر کرد.  هواپیما ها  به رنگ هواپیماهای روسی رنگ شده بودند  و ستاره سرخ  روی بال  و دم آنها نقش بسته بود.  فرماندهی اسکادران 64 در آن زمان گفت: « ما رنگ جنگنده های خود را برای  شبیه سازی حداکثر آنها با  جنگنده های دشمن تغییر می دهیم».

اسکادران ویژه « مهاجمان»  در ارتش های خارجی دیگر نیز وجود دارد — در بریتانیا، کره جنوبی و اسرائیل.  به نظر می رسد که اینگونه اسکادران ها آشنایی بهتری با تاکتیک  دارند و بهتر رفتار  دشمن بالقوه  را  درک می کنند و می توانند در عملیات  به تقلید رفتار دشمن در میدان نبرد بپردازند.

ویکتور موراخوفسکی  سردبیر  مجله «  زرادخانه میهن»  در توضیح گفت که  ساختار  اسکادارن ها و واحدها ارتباط مستقیمی با  امکانات تاکتیکی  و جنگی دارد.

« با توجه به  ساختار ، قطب های  تهاجم و  مناطق  دفاع  معین می شوند. پارامترهای  تسلیحات  و جنگ افزار    حل و فصل  مسائل معین را ممکن می سازد. هر ارتشی از  اولویت های خاصی در خصوص اشکال عملیات جنگی برخوردار است.  مدلسازی این چیزها مهم است».

متخصصان  متذکر شدند  که نیروهای مسلح روسیه از شگردهای  تاکتیکی خاص خود برخوردار است  و حساب خود را روی  استفاده از توپخانه ، مقررات پیشروی  و استقرار و تغییرات در  نظم جنگی و غیره  که از مشخصات  ارتش آمریکا نیست، بنا می کند که توسط   11 —مین هنگ زرهی سواره نظام  آمریکا تمرین خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала