بی اعتنایی به پروشنکو

© REUTERS / Gleb GaranichПрезидент Украины Петр Порошенко
Президент Украины Петр Порошенко - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اجلاس « جی 20» اوکراین را نادیده گرفت.

به گزارش سایت « روسکایا وسنا»، از پروشنکو حتی به عنوان مهمان در 11 — مین اجلاس « جی 20» دعوت نشد که 5-4 سپتامبر در « خانجو» برگزار خواهد شد. چنین برخورد غرب باید مقامات اکراینی را به فکر جای خود در صحنه جهانی بیاندازد.
فهرست شرکت کنندگان و دعوت شدگان به این مراسم فهماند که پروشنکو جایی در بین شرکت کنندگان ندارد: اجلاس « جی 20» اکراین را نادیده گرفت. بدتر از این چیزی نمی تواند برای اکراین باشد: کشورهایی مانند سنگال، چاد و لائوس در فهرست کشورهای مهمان بودند ولی از اکراین خبری نبود.
در بین حاضران در اجلاس، بعلاوه شرکت کنندگان دائمی این اجلاس، 20 کشور بزرگ جهان، 15 نماینده از دیگر کشورها نیز حضور خواهند داشت. پوتین خواهان حذف اکراین از شرکت در این مراسم شد.
مطابق با برنامه اولیه اجلاس، در « خانجو» قرار بود دیدار رهبران « گروه چهار نرماندی» در رابطه با حل و فصل درگیری دنباس برگزار شود. اکراین نیز علاوه بر روسیه، آلمان و فرانسه که اعضای دائمی «جی 20» هستند عضو گروه « چهار» است. اما پس از قضیه عملیات خرابکاری اکراین که اوایل ماه اوت در شبه جزیره کریمه اتفاق افتاد، ولادیمیر پوتین اعلام نمود که مذاکرات از قبل تعیین شده در چین معنای خود را از دست داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала