حضور شرکت‌های اوکراینی در اجرای پروژه‌های ریلی ایران

© Sputnik / Yuriy Lashovخطوط ریلی
خطوط ریلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر اوکراین در تهران از همکاری ۱۰میلیارد یورویی ایران و اوکراین در حوزه ریلی طی سالهای آینده خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- «سرگئی بوردیلیارک» سفیر اوکراین در تهران با اشاره به یادداشت تفاهم اقتصادی بین وزارت امور زیرساخت اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران گفت: در جریان امضای این تفاهم‌نامه بین وزارت امور زیرساخت‌ اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران، من در کی‌یف حضور نداشتم، اما می‌دانم که از شرکت‌های اوکراینی، هم شرکت‌های دولتی و هم خصوصی، دعوت شده است تا در پروژه‌های ریلی ایران مشارکت کنند، پروژه‌هایی که هزینه آن‌ها حدود 10 میلیارد یورو برآورد شده است.

وی همچنین از سفر وزیر انرژی این کشور طی روزهای آینده و نیز وزیر کشاورزی در دو ماه آتی به ایران خبر داد و این سفرها را بسیار مهم خواند.

سفیر اوکراین همچنین تلاش‌ها برای تسهیل رویه صدور روادید برای گردشگران ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ماه آینده مدیر بخش کنسولی وزارت امور خارجه اوکراین به ایران خواهد آمد. امیدوارم که طی «گفت‌وگوهای کنسولی» با همتایان ایرانی خود، یک سازوکار گام‌به‌گام برای تسهیل این کار طراحی شود.

بوردیلیارک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همکاری تهران ــ کی‌یف در بخش هواپیمایی نیز اظهار داشت: اوکراین تنها کشوری است که در توسعه صنعت هوایی ایران مشارکت داشته است، حتی در شرایطی که بدترین تحریم‌ها علیه کشور شما اعمال می‌شد، شرکت اوکراینی «آنتونوف» همراه با شرکت «هِسا» تاکنون 19 هواپیمای «ایران ــ 140 ــ 100» را تولید کرده‌اند.

سفیر اوکراین ادامه داد: پس از سانحه تأسف‌برانگیز سقوط یکی از این هواپیماها در فرودگاه مهرآباد در آگوست 2013، تولید مشترک این محصول زیبا متوقف شده است. ما هم‌اکنون یک بار دیگر در آستانه آغاز مذاکراتی در این باره هستیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала