توقیف کشتی اماراتی توسط ایران به دلیل استفاده نکردن از نام بین المللی خلیج فارس

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران کشتی "فئودورا"، متعلق به یکی از شرکت های امارت عربی متحده را که با پرچم پانام حرکت می کرد، به دلیل استفاده نکردن از نام بین المللی خلیج فارس در اسناد خود توقیف نمود.

به گزارش خبرگزاری"تسنیم"، کشتی اماراتی به دلیل استفاده نکردن از نام بین المللی خلیج فارس و به منظور صیانت از هویت این آبراه تاریخی، در بررسی‌های مرکز کنترل و بازرسی کشتی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی توقیف شد.
ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان امروز سه شنبه با بیان درج نام خلیج فارس در اسناد و مدارک بین المللی و لزوم استفاده از این نام حسب الزامات و مقررات جهانی، گفت: نام خلیج فارس در تمامی متون تاریخی همواره به این صورت درج شده است و مرکز کنترل و بازرسی شناورهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی به منظور جلوگیری از ورود خدشه به این نام ملی و تاریخی از سوی کشتی های خارجی، رعایت این مهم را در دستور کار قرار داده است.
وی اطلاع داد یک فروند کشتی با نام فئودورا (FEODORA) و با پرچم پاناما و مالکیت شرکت اماراتی که از واژه‌ای جعلی به جای نام خلیج‌فارس استفاده کرده بود، از سوی مرکز کنترل و بازرسی کشتی های این مجتمع بندری توقیف شده و تا حصول نتیجه در خصوص حذف واژه مجعول از اسناد آن، از دادن هر گونه خدمات ممانعت به عمل آمد.
بندر امام خمینی در فاصله 110 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала