آمریکا دیگر تقریباً توان افزایش تحریمات ضد روسی را ندارد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا دیگر تقریباً توان افزایش تحریمات ضد روسی را ندارد
آمریکا دیگر تقریباً توان افزایش تحریمات ضد روسی را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رویترز نوشت: آمریکا در راه تشدید تحریم بخش انرژتیک روسیه خواهد کوشید ولی با در نظر داشت پاره‌ای از عوامل عینی میدان عمل برای دولت اوباما محدود است

این خبرگزاری افزود: هدف اساسی تحریمات ضد روسی غرب ضربه وارد کردن به «آماج های از همه بیشتر قابل دسترس» است از جمله به تأسیسات نفتی در سیبری و شمالگان ضربه هم اینک وارد شده است.

مطابق نقطه نظر رویترز آمریکا می‌تواند تحریماتی را وضع کند ضربه کننده به صادرات نفت روسیه. واشنگتن با ایران همینطور رفتار کرده ولی روسیه در این صورت می‌تواند با کاهش تحویل گاز به اروپا جواب بدهد. اروپا هنوز هم به این تحویل ها وابسته است.

رویترز با نقل قول کارلوس پاسکوال کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا، کارشناس در امور انرژتیک نوشت: اگر شما به بازی کردن با نرخ نفت دست بزنید روسیه به بازی کردن با گاز خواهد پرداخت که بهیچ وجه مورد پسند اروپا نخواهد بود.

زندگی باراک اوباما - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زندگی باراک اوباما در دو خانه

متحدان اروپایی آمریکا به همه گونه پیامد های منفی ناشی از تحویل انرژی با حساسیت واکنش می کنند.

واشنگتن می‌تواند علیه طرح های استخراج نفت شیل تحریمات اعمال کند ولی این امر در چشم انداز کوتاه مدت به اقتصاد روسیه ضرری نخواهد رساند.

به عقیده اندرو وایس کارشناس در امور روسیه که در سابق کارمند دولت آمریکا بود موقعیت داخلی اوکراین نیز در راه تشدید سیاست تحریمات علیه روسیه مانع ایجاد می کند.

اندرو وایس می‌گوید که تحریم روسیه می‌تواند با مرور زمان ضرر برساند ولی بی ثباتی داخلی اوکراین بقدری بالا است که علیه تلاش های غرب در رسیدن به هدف‌های خود عمل می کند.

گفتنی است که کشور های غربی از ماه مارس 2014 تا بحال روسیه را بخاطر موضع اش در مورد اوکراین چند دفعه تحریم کردند. مورد اخیر تحریم روسیه محدودیت‌های وضع شده علیه کشور ما در مارس 2015 بود که آن وقت فهرست تحریمات آمریکایی توسعه یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала