عملیات ویژه روسیه در اوکراین

پدافند هوایی روسیه دیشب 87 پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق گوناگون روسیه سرنگون کرد

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی دیشب 87 پهپاد اوکراینی را بر فراز شش منطقه روسیه سرنگون کردند.
Sputnik
این وزارتخانه اعلام کرد: "در شب گذشته، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه خنثی شد".
وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، 70 پهپاد در آسمان منطقه روستوف، 6 فروند بر فراز استان های کورسک و ورونژ، بر فراز استان های بلگورود و کورسک هر کدام دو فروند ، یک پهپاد دیگر نیز بر فراز کریمه سرنگون و منهدم شد.
پیش از این، واسیلی گلوبف، استاندار روستوف گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی یک حمله پهپادی گسترده را دفع کرده اند، برق رسانی در منطقه موروزوفسکی مختل شده و اقداماتی برای اتصال مصرف کنندگان با استفاده از یک طرح ذخیره انجام شده است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله ارتش روسیه به محل های استقرار هواپیماها و زیرساخت های نیروی هوایی اوکراین
رئیس منطقه ورونژ، الکساندر گوسف، به نوبه خود از تلاش یک پهپاد برای حمله به یک انبار نفت در منطقه لیسکینسکی خبر داد. ریزش آوار باعث آسیب جزئی به یک مخزن بلااستفاده شد. هیچ آتش سوزی، تلفات یا تخریب زیرساخت های دیگر وجود نداشت.
نیروهای مسلح اوکراین تقریباً هر روز سعی می کنند با کمک پهپادهایی که سامانه های پدافند هوایی آنها را رهگیری می کنند به مناطق مرزی و مرکزی روسیه حمله کنند. اغلب مناطق مرزی از جمله استان های بلگورود، کورسک، بریانسک و کریمه مورد حمله قرار می گیرند.
بحث و گفتگو