نخست وزیر سابق اوکراین گفت: اوکراین معیارهای پیوستن به اتحادیه اروپا را برآورده نمی کند

آزاروف: وضعیت اوکراین معیارهای پیوستن به اتحادیه اروپا را ندارد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، میکولا آزاروف، نخست وزیر سابق اوکراین، می گوید که وضعیت اقتصادی، درگیری های جاری و همچنین نقض حقوق و آزادی های اساسی اوکراین را به کشوری تبدیل کرده است که معیارهای پیوستن به اتحادیه اروپا را ندارد.
روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا شروع مذاکرات برای الحاق به اتحادیه اروپا با اوکراین و مولداوی را توصیه کرد و پذیرش چارچوب مذاکره را با تحقق چندین شرط از سوی کی یف و کیشینوف مرتبط کرد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که زمان واقعی الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا به اصلاحات و اصل اعطای عضویت "بر اساس شایستگی" بستگی دارد.
آزاروف در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک* نوشت: "اقتصاد اوکراین معیارهای پیوستن به اتحادیه اروپا را ندارد. معیارها مستلزم این است که یک اقتصاد بازار رقابتی وجود داشته باشد. در اوکراین در سال 2013 رقابتی نبود. و اکنون اقتصاد اوکراین در یک وضعیت ویران است. ما اکنون در کی یف داریم، وقتی سه چهارم بودجه از طریق کمک های مالی غرب تامین می شود، در مورد چه نوع تراز پرداخت ها می توانیم صحبت کنیم؟
وی خاطرنشان کرد که درگیری های جاری و همچنین نقض حقوق و آزادی های اساسی در اوکراین با معیارهای پیوستن به اتحادیه اروپا در تضاد است.
آزاروف معتقد است: "در واقع، رژیم کی یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا بر اساس هیچ یک از معیارهای کپنهاگ مناسب نیست. بنابراین، نتیجه گیری فون در لاین در مورد وضعیت اوکراین با وضعیت واقعی در تضاد است."
به عقیده وی، غرب با اظهاراتی در مورد مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، در تلاش است تا رتبه ولادیمیر زلنسکی را بالا ببرد.
او افزود: "همه سرویس‌های غربی که اکنون درگیر رژیم کی‌یف هستند کاهش اعتماد مردم به زلنسکی، ناامیدی از آنچه اکنون در کشور اتفاق می‌افتد را زیر نظر دارند. ما به هویج دیگری نیاز داریم، باید دوباره قول بدهیم. به همین دلیل است که بیانیه فون در لاین در مورد توصیه هایی برای اوکراین یک تصمیم صرفا سیاسی و فرصت طلبانه است.
آمریکا بودجه ای برای حمایت بشردوستانه از اوکراین ندارد
پیش از این گزارش شده بود که تصمیم رسمی درباره آغاز روند مذاکرات توسط سران کشورها و دولت ها در اجلاس سران اتحادیه اروپا در 14 تا 15 دسامبر در بروکسل مورد بحث قرار خواهد گرفت. این تصمیم باید توسط همه اعضای فعلی اتحادیه اروپا به اتفاق آرا اتخاذ شود.
در 28 فوریه 2022، ولادیمیر زلنسکی درخواستی را برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا امضا کرد. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران بروکسل در 23 ژوئن 2022 با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین و مولداوی برای عضویت در این اتحادیه موافقت کردند. کمیسیون اروپا در توصیه های خود برای اعطای وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا به اوکراین، هفت شرط را تعیین کرد. در میان شرایط اتحادیه اروپا، جامع ترین اصلاحات اصلاح قضایی است: دولت اوکراین باید دادگاه قانون اساسی را اصلاح کند، تغییرات در شورای عالی دادگستری و کمیسیون عالی صلاحیت قضات را کامل کند و مبارزه با فساد را ادامه دهد.
* فعالیت متا (شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام) در روسیه ممنوع است.
بحث و گفتگو