اتحادیه اروپا را برای کمک مالی بیشتر به اوکراین به سمت گسترش سوق می دهند

رسانه: ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در حال سوق دادن اتحادیه اروپا به سمت گسترش با هدف تامین بیشتر مالی اوکراین می باشند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Telegraph به نقل از منابعی گزارش می دهد که بریتانیا و ایالات متحده آمریکا برای تامین منابع مالی بیشتر برای اوکراین، "در حال سوق دادن" اتحادیه اروپا به سمت گسترش می باشند.

در این مقاله به نقل از منابع دیپلماتیک گفته شده است: "بریتانیا و ایالات متحده اتحادیه اروپا را به سمت گسترش سوق می دهند تا منابع مالی بیشتر برای اوکراین را تامین نمایند... ایشان همچنین بر این اتحادیه فشار می آوردند تا به اوکراین جایگاه عضو را ارائه نماید".

بنا بر اطلاعات ایشان، واشنگتن و لندن در سایه ضد حمله ضد حمله بلا تکلیف کی یف، روی "گسترش فوری اتحادیه اروپا به سمت شرق سرمایه گذاری کرده اند".

به نوشته این روزنامه، عضویت بالقوه کی یف در اتحادیه اروپا باعث رایزنی های پر شور در خصوص بازبینی قابل توجه بودجه این اتحادیه و روندهای تصمیم گیری در قالب این اتحادیه شده است.
به گفته این دیپلمات های اروپایی، ایالات متحده بشکل خاص و بعد از آنکه کمک های واشنگتن به کی یف محدود شد، "درگیری این مناظرات شده است". به نوشته این روزنامه، مقامات رسمی بریتانیا نیز به شکل خصوصی از ورود اوکراین به این اتحادیه حمایت کرده اند.
داده نمایی
اتحادیه اروپا از نظر کمک به اوکراین از آمریکا پیشی گرفت + داده نمایی
اتحادیه اروپا در سال 2022 به اوکراین وضعیت نامزدی رسمی برای الحاق اعطا کرد. گام بعدی باید آغاز مذاکرات برای پیوستن به این اتحادیه باشد. برای راه اندازی فرآیند مذاکره، کشورها باید تعدادی از شروط از جمله اصلاحات را انجام دهند. در 22 ژوئن، گزارش اولیه کمیسیون اروپا (EC) در مورد آمادگی اوکراین برای مذاکره در مورد الحاق به اتحادیه اروپا ارائه شد که بر اساس آن کی یف تنها دو شرط از هفت شرط را برای شروع این روند به طور کامل انجام داد.
بحث و گفتگو