کی یف اعلام کرد که اوکراین برای عضویت در ناتو خاک خود را تقسیم نخواهد کرد

در کی یف اعلام شد که اوکراین دست به تقسیم قلمرو خود برای دستیابی به عضویت در ناتو، نخواهد زد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پادالیاک مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که اوکراین خاک خود را فدای عضویت در ناتو نخواهد کرد.

وی در شبکه اجتماعی X(توئیتر سابق) نوشت: "تقسیم قلمرو در ازای چتر ناتو؟ عجیب است. یعنی اینکه دانسته دست به شکست دموکراسی ... حقوق بین المللی و انتقال حتمی جتگ به نسل های آینده بزنی".

به عقیده وی، مقامات پیمان آتلاتیک شمالی می بایست در مورد ارسال سریعتر تسلیحات به اوکراین صحبت کنند، نه در مورد چشم پوشی از خاک برای مسکو.

پادالیاک این سوال را مطرح کرد: "پس برای چه می بایست سنارویوی مطلوب توقف برای روسیه را به جای تسریع ارسال تسلیحات به اوکراین پیشنهاد کرد؟"

شایان ذکر است که استیان ینسن رئیس دفتر دبیرکل ناتو روز سه شنبه امکان دریافت عضویت ناتو توسط اوکراین در ازای چشم پوشی از بخشی از قلمرو خود به سود روسیه را مطرح کرد. به گفته وی این سوال هم اکنون در این پیمان مطرح شده است.
ناتو: اوکراین در صورت دادن بخشی از قلمرو خود به روسیه می تواند به عضویت این پیمان در بیاید
ینسن تاکید کرد که در حال حاضر پیشرفت های چشمگیری در زمینه عضویت آتی اوکراین در ناتو بدست آمده است. در عین حال وی تاکید کرد که جشم پوشی از برخی مناطق به نفع مسکو می تواند یکی از راه های ممکن برای مصالحه بین طرفین در گیر باشد.
در نتیجه نشست ناتو در ویلنیوز در تاریخ 12-11 ژوئیه، اوکراین دعوتنامه ای به این پیمان دریافت نکرد. علاوه بر آن، ینس استولتنبرگ اعلام کرد که این مسئله موضوعیت خود را از دست خواهد داد، اگر رژیم کی یف نتواند در تقابل با روسیه پیروز شود.
کشورهای G7بیانیه ای را در حمایت اوکراین منتشر کرد، اما تعهدات مورد اشاره در آن در حوزه امنیتی دربر گیرنده تاریخ های مشخص برای اجرا نمی باشد. به گفته وزارت خارجه روسیه، ناتو بصورت نهایی وارد طرح های جنگ سرد شده است و کی یف برای اجرای نقش مواد مصرفی در ایجاد جنگ ترکیبی توسط این پیمان آماده شده است.
بحث و گفتگو