حمله به پل کریمه بخشی از ضد حمله نافرجام نیروهای مسلح اوکراین است

عمار کناه، مدیر مرکز مطالعات راهبردی و پیش بینی سیاسی سواستوپل، در خصوص حمله به پل کریمه به خبرنگار اسپوتنیک توضیح داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، عمار کناه در این خصوص گفت: اولا، شاید بتوان گفت که این حمله قابل انتظار بود، این بخشی از ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین است که به سرعت در حال فروپاشی است. ثانیاً، این نتیجه اجلاس نافرجام ناتو در ویلنیوس بود.
هدف از این حمله تحریک و تضعیف روحیه روس ها و رهبری روسیه است، زیرا مشخص است که پل کریمه شبه جزیره را به روسیه متصل می کند. این به وضوح یک اقدام تروریستی بین المللی است که در حال حاضر، در تابستان، زمانی که پل مملو از ماشین است، انجام شده است.
این کارشناس افزود: شایان ذکر است که پس از اولین حمله به پل در اکتبر سال گذشته، روسیه قاطعانه به چنین اقدامات رژیم کی یف پاسخ داد و تعدادی از تأسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار داد. مسکو این بار نیز ساکت نخواهد ماند، می توان انتظار حذف مراکز تصمیم گیری اوکراینی یا حداقل سایر امکانات نظامی از جمله مراکز ارتباطی را داشت.
عمار کناه خاطر نشان کرد: البته قابل توجه ترین واکنش غرب، دوگانگی آن است. اوکراین به غیرنظامیان حمله کرد، اما حتی یک کشور غربی نیز مانند پاییز گذشته اقدامات آن را محکوم نکرد. بنابراین، برای اولین بار، همه دست داشتن رژیم کیف در این حملات را انکار کردند، اما بعدا، آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین رسما اعلام کرد که این نیروهای مسلح اوکراین بودند که به پل حمله کردند.
نگاه ویژه اسپوتنیک
حمله تروریستی اوکراین به پل کریمه با هدف اخلال در پروژه بشردوستانه غلات
وی در ادامه گفت: و حتی پس از آن هیچ کس کی یف را محکوم نکرد. همچنین مقصر غرب و به ویژه ایالات متحده است که از اقدامات جنایتکارانه اوکراین حمایت می کند.این شامل تامین مهمات خوشه ای نیز می شود. واشنگتن آماده است برای رسیدن به هدف استراتژیک خود یعنی شکست روسیه، همه چیز و همه کس را قربانی کند.
کی یف ساعت سه بامداد روز دوشنبه 17 ژوئیه با کمک دو پهپاد به پل کریمه حمله کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه در چارچوب یک پرونده جنایی، افرادی را که در حمله تروریستی به پل کریمه در اوکراین دست داشتند، شناسایی می کند.
بحث و گفتگو