چه فاجعه‌ای در اوکراین در انتظار آمریکاست؟

کارمند سابق کنگره آمریکا از بروز یک فاجعه دردناک برای ایالات متحده در اوکراین صحبت کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، براندون ویچرت کارمند سابق کنگره و تحلیلگر ژئوپلیتیک در مقاله ای برای " 19fortyfive" نوشت که دولت جو بایدن، ایالات متحده را به ابزاری در دست اوکراین تبدیل کرده است.
وی نوشت: "ایالات متحده که فاقد قدرت پایان دادن به درگیری و یا رهبری آن است به ابزاری در دست کی‌یف و گروگان تهدید تشدید روابط با مسکو تبدیل شده است".
این تحلیلگر خاطرنشان کرد که بایدن بیشترین تأثیر منفی را بر سیاست خارجی ایالات متحده گذاشته است و نه تنها مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت می‌کند که می تواند به یک جنگ هسته ای جهانی تبدیل شود، بلکه موقعیت کشور را در روابط با چین تضعیف کرده است.
رسانه‌: راننده‌ای که با وانت خود به حصار کاخ سفید برخورد کرد، قصد کشتن بایدن را داشت + ویدئو
این کارشناس در پایان نوشت: "بایدن اگر در دوره دوم ریاست جمهوری پیروز شود، می تواند صدمات جبران ناپذیری به آمریکا وارد کند که زمانی یک کشور کبیر و قدرتمند بود".
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، ایالات متحده و متحدانش در ناتو ارائه کمک های مالی به رژیم کی‌یف و تامین تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار برای نیروهای مسلح اوکراین را آغاز کردند. روسیه بارها اعلام کرده است که حمایت غرب و ارسال تسلیحات برای نیروهای مسلح اوکراین فقط باعث طولانی‌تر شدن درگیری می شود.
بحث و گفتگو